Špionážne zábery z Maranella rozprúdili v automobilovom svete špekulácie. Pred centrálnou budovou Ferrari bol odfotený elektrický sedan Xiaomi SU7 Ultra, a to nie len zaparkovaný – ale pravdepodobne testovaný. Čo robí čínske EV pred talianskym chrámom spaľovacích motorov?
Nečakaný hosť v Maranelle
Nie je bežné, aby sa pred sídlom Ferrari objavil automobil inej značky – už vôbec nie elektromobil od čínskeho technologického giganta. Xiaomi SU7 Ultra, ktorý bol predstavený len nedávno ako technologický manifest schopností tejto firmy, sa objavil priamo pred vývojovým centrom Ferrari. A nešlo len o anonymné zaparkovanie – podľa očitých svedkov bol voz čerstvo znečistený, akoby absolvoval testovaciu jazdu.
Zhodou okolností… alebo?
Čo by mohlo spájať Ferrari a Xiaomi? Na prvý pohľad nič – ide o značky z úplne odlišných svetov. Ferrari stelesňuje ikonický taliansky športový luxus, postavený na emóciách a zvuku spaľovacieho motora. Xiaomi zas ponúka špičkové technológie a cenovú efektivitu – v prípade SU7 Ultra ide o výkonný, ale hlavne softvérovo vyspelý elektromobil s ambíciami osloviť nielen domácich zákazníkov, ale aj globálny trh.
Môžeme špekulovať: Ferrari si mohlo vozidlo prezerať z dôvodu benchmarkingu – teda porovnania konkurencie. Rovnako pravdepodobné však je, že sa začína diskrétna spolupráca v oblasti softvéru, UI či infotainment systémov. Xiaomi má v týchto oblastiach náskok, ktorý by Ferrari mohlo využiť pri vývoji svojho prvého čisto elektrického modelu.
Ferrari a elektromobilita: krok do neznáma
Aj keď Ferrari oficiálne oznámilo príchod svojho prvého plne elektrického modelu v roku 2025, stále o ňom vieme len málo. Značka opakovane zdôrazňuje, že nechce vytvoriť „tiché EV“, ale športiak s vlastným charakterom. Je možné, že sa v tejto fáze vývoja obracia na externých technologických partnerov – nielen kvôli výpočtovej sile, ale možno aj kvôli vývoju vlastného operačného systému alebo inovatívnej UI.
Čo ponúka SU7 Ultra, čo by mohlo zaujímať Ferrari?
Xiaomi SU7 Ultra nie je len bežné elektrické auto. Ide o výstavnú skriňu všetkých technologických ambícií značky. Disponuje pokročilým autopilotom HyperOS, viacsenzorovým vnímaním okolia, rýchlym infotainmentom napojeným na celý ekosystém Xiaomi a výkonom cez 660 koní. Čo je ešte zaujímavejšie, je schopnosť prepojiť auto s mobilnými zariadeniami, inteligentnou domácnosťou a cloudom – niečo, čo Ferrari zatiaľ ponúka len okrajovo.
Aj keby šlo len o prieskum možností alebo spätnú analýzu konkurencie, samotná prítomnosť SU7 Ultra na mieste, kde sa rodia najikonickejšie superšporty sveta, nie je náhoda. Môže ísť o začiatok technologického dialógu medzi Východom a Západom.