Technologický svet pozná Xiaomi predovšetkým vďaka smartfónom a elektronike, no čínska spoločnosť sa úspešne etablovala aj v automobilovom priemysle. Po úspešnom sedane SU7 prichádza s ešte ambicióznejším projektom - luxusným elektrickým SUV, ktoré má potenciál zamiešať karty v segmente prémiových vozidiel.

Čínsky technologický gigant Xiaomi chystá na trh nové elektrické SUV s označením YU7, ktoré zaujme nielen svojím dizajnom pripomínajúcim Ferrari Purosangue, ale predovšetkým pozoruhodnými výkonmi za dostupnú cenu.

Xiaomi YU7 - Zdroj: Xiaomi

Výkon na úrovni superšportov

Najsilnejšia verzia YU7 Max disponuje zdokonaleným pohonom všetkých kolies s celkovým výkonom 691 koní a maximálnym krútiacim momentom 866 Nm. Hoci má o 35 koní menej ako Ferrari Purosangue s atmosférickým V12 motorom, čínske SUV ponúka o 150 Nm vyšší krútiaci moment. Zrýchlenie z nuly na stovku zvládne za 3,23 sekundy, čo je dokonca rýchlejšie ako taliansky rival (3,3 s).

Xiaomi YU7 - Zdroj: Xiaomi

Tri verzie pre rôzne potreby

Zákazníci si budú môcť vybrať z troch motorizácií. Verzia Pro s pohonom 4x4 ponúkne 496 koní a zrýchlenie za 4,27 sekundy. Základný model s pohonom zadných kolies bude mať 320 koní, ale najväčší dojazd až 835 km podľa CLTC (približne 710 km v európskych podmienkach).

Xiaomi YU7 - Zdroj: Xiaomi

Moderné technológie a luxusné vybavenie

SUV postavené na 800-voltovej platforme Modena podporuje rýchle nabíjanie, za 15 minút dokáže doplniť energiu na 620 kilometrov jazdy. Interiér zaujme 1,1 metra širokou obrazovkou HyperVision pod čelným sklom a 16,1-palcovým displejom na palubnej doske. Sedadlá ponúkajú 10-bodovú masáž a zadné operadlá sa dajú elektricky nakláňať.

Xiaomi YU7 - Zdroj: Xiaomi

Cena, ktorá prekvapí

Predpokladaná cena základného modelu by mala byť okolo 30 100 eur, pričom najsilnejšia verzia Max neprekročí 40 400 eur. To predstavuje zlomok ceny Ferrari Purosangue, ktoré stojí niekoľkonásobne viac. Oficiálne ceny Xiaomi zverejní v júli tohto roku.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.