Švédska automobilka Volvo rozšírila výrobu svojho najúspešnejšieho elektrického modelu EX30. Okrem pôvodnej produkcie v Číne sa tento populárny elektromobil začal vyrábať aj v modernizovanom závode v belgickom Gente.

Volvo EX30 - Zdroj: Volvo

Dôvody európskej expanzie

Rozhodnutie presunúť časť výroby do Európy prichádza v čase, keď Európska únia zvýšila colné sadzby na elektrické vozidlá vyrábané v Číne. Volvo investovalo približne 200 miliónov eur do modernizácie belgického závodu, pričom úpravy zahŕňali rozšírenie priestorov na výrobu batérií, vytvorenie novej montážnej linky pre batériové moduly a nasadenie takmer 600 nových alebo renovovaných robotov.

Tento strategický krok vytvoril približne 350 nových pracovných miest, čím celkový počet zamestnancov v závode stúpol na takmer 6600. V Gente sa okrem EX30 vyrábajú aj ďalšie elektrifikované modely značky vrátane EX40, EC40, XC40 a hybridného V60. Minulý rok tu vyrobili viac ako 186 000 vozidiel.

Závod Volvo v Gente - Zdroj: Volvo

Rekordne rýchly štart výroby

Pozoruhodné je, že spustenie výroby EX30 v Belgicku prebehlo rekordne rýchlo, proces sa podarilo skrátiť na polovicu bežného času. Podľa manažéra závodu Stefana Fessera je to výsledok vysokej angažovanosti a spolupráce celého tímu.


Európsky trh reaguje pozitívne

Model EX30 zaznamenal výrazný úspech od svojho uvedenia na trh koncom roka 2023. V prvom kvartáli 2025 obsadil 13. miesto medzi všetkými elektrickými vozidlami v Európe, pričom predbehol aj konkurenciu ako Audi Q4 e-tron, Cupra Born či Mercedes-Benz EQA.

Francesca Gamboni, šéfka výroby Volva, označila EX30 za kľúčový model pre posilnenie pozície značky na európskom trhu s prémiovými elektromobilmi. Podľa jej slov rozšírenie výroby do Gentu dokonale zapadá do stratégie Volva vyrábať autá čo najbližšie k zákazníkom.

Volvo EX30 - Zdroj: Volvo

Automobilky dnes hľadajú rovnováhu medzi udržateľnosťou, dostupnosťou a konkurencieschopnosťou. Volvo týmto krokom vysiela jasný signál o svojich ambíciách v elektrickej budúcnosti automobilového priemyslu.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.