Francúzsky startup Volonaut sa chystá prepísať definíciu mestskej dopravy. Ich nový koncept lietajúcej motorky kombinuje futuristický dizajn, elektrický pohon a technológie, ktoré boli donedávna len doménou sci-fi filmov.

Zavesený medzi dronom a motocyklom

Volonaut, ako projekt aj značka, vznikol na priesečníku letectva, e-mobility a inovatívneho dizajnu. Výsledkom je jedinečný stroj: jednostopové vozidlo s možnosťou vertikálneho štartu (VTOL), ktoré pripomína dron v ľudskej veľkosti. Namiesto kolies sú tu štyri hlavné rotory a rám vytvorený z uhlíkových kompozitov, vďaka čomu je celý systém prekvapivo ľahký, no pevný.

Volonaut Airbike Zdroj: Volonaut

Dojazd, výdrž a praktickosť

Prvý funkčný prototyp počíta s výkonom, ktorý umožní rýchlosť až 100 km/h a maximálny dolet približne 30 kilometrov. Nabitie batérií má trvať do dvoch hodín. To síce neumožní diaľkové presuny, no cieľom startupu nie je konkurencia pre autá, ale alternatíva k dopravným zápcham v mestách. Práve na preľudnených bulvároch či v zle dostupných oblastiach môže Volonaut ponúknuť rýchly a bezpečný presun.

Bezpečnosť ako priorita

Koncept nie je len o odvahe a futuristike – tím vývojárov zdôrazňuje, že bezpečnosť je kľúčom k akceptácii takéhoto dopravného prostriedku verejnosťou. Okrem redundancie v pohonných jednotkách má byť Volonaut vybavený záchranným padákom, autonómnou stabilizáciou letu a systémom prediktívnej navigácie, ktorý dokáže vyhodnotiť letové podmienky v reálnom čase.

Volonaut Airbike Zdroj: Volonaut

Komercializácia? Zatiaľ trpezlivosť

Startup zatiaľ nehovorí o konkrétnych termínoch predaja. V priebehu nasledujúcich rokov plánujú testovacie lety, certifikačné procesy a ďalší vývoj. Prvé modely by mohli byť nasadené v sektoroch, ako je zdravotnícka pomoc, rýchla doprava krvných vzoriek, či záchranárske misie v neprístupnom teréne. Následne možno prídu aj verzie pre osobné použitie – ak to regulácie a infraštruktúra dovolia.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...