GTI sa elektrifikuje

Volkswagen oznámil zásadnú zmenu v rámci svojho produktového portfólia: ikona športových hatchbackov – označenie GTI – bude použitá aj na plne elektrické modely. Tento krok má podľa automobilky symbolizovať plynulé prepojenie medzi bohatou históriou a budúcnosťou bez emisií.

Prvým nositeľom tejto transformácie by mal byť pripravovaný model ID.2all GTI, ktorý nadväzuje na koncept kompaktného elektrického auta pre široké masy.

Prečo GTI a nie GTX?

Doteraz Volkswagen používal pre elektrické športové verzie označenie GTX – napríklad pri modeloch ID.4 alebo ID.5. GTX však nikdy nezískalo takú váhu ani emócie ako legendárne GTI.

"GTI má v našej histórii mimoriadny význam. Je to viac než len tri písmená – je to symbol radosti z jazdy, športového charakteru a každodenného použitia," uviedol člen predstavenstva Volkswagenu pre vývoj. Zároveň potvrdil, že budúce elektrické GTI modely si zachovajú túto filozofiu, no v novom technologickom kontexte.

Označenie GTX - Zdroj: Volkswagen
ID.2all GTI ako prvý zástupca novej éry

Model ID.2all GTI bude stáť na platforme MEB Entry a ponúkne predný pohon, ostré reakcie, ľahkú karosériu a intuitívne ovládanie – všetko v duchu klasických GTI. Volkswagen sľubuje, že nepôjde len o výkon, ale aj o zábavu za volantom, ktorú si obľúbili generácie vodičov od čias Golfu GTI z roku 1976.

Výroba by mala odštartovať v roku 2026, pričom cena má zostať „dostupná pre bežného vodiča“.

Koncept ID GTI - Zdroj: Volkswagen
GTI zostáva, mení sa len pohon

Rozšírenie označenia GTI na elektrické modely je odvážnym, no strategickým krokom. Volkswagen tým ukazuje, že si váži svoje dedičstvo, no zároveň nechce zostať uviaznutý v minulosti. Ak sa mu podarí zachovať charakter a jazdné vlastnosti, ktoré GTI vždy reprezentovalo, možno nás čaká nová kapitola tejto športovej legendy – tentokrát bez výfuku, ale so srdcom na správnom mieste.

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.