ID.Polo je jedným zo štyroch malých a kompaktných elektromobilov, ktorými chce Volkswagen od roku 2026 posilniť svoju ponuku. Automobilka ním reaguje na náskok konkurencie, ktorá už v tejto triede etablovala viacero batériových modelov. Hoci sériová výroba sa ešte len pripravuje, technické parametre sú už známe takmer do posledného detailu.

Platforma a rozmery
Nové ID.Polo vzniklo na platforme MEB plus, ktorá je v tomto prípade koncipovaná s pohonom predných kolies. Rozmermi sa blíži ku klasickému Polu, no elektrická architektúra umožnila lepšie rozloženie priestoru. 

Zdroj: Volkwagen

Viac miesta majú najmä cestujúci na zadných sedadlách, kde sa zlepšil priestor pre kolená aj hlavu. Výrazne narástol aj batožinový priestor, ktorý má v základnom usporiadaní objem 435 litrov.

Základná technika bez veľkých ambícií
Vstupná verzia ID.Polo ponúkne výkon 116 koní a batériu typu LFP s kapacitou 37 kilowatthodín. Nabíjanie jednosmerným prúdom dosiahne maximálne 90 kilowattov, čo jasne naznačuje mestské zameranie tejto verzie. Silnejší variant so 135 koňmi používa rovnaký akumulátor a dojazd sa má pohybovať približne okolo 300 kilometrov.

Zdroj: Volkswagen

Silnejšie verzie a GTI
Vyššie v ponuke stojí verzia s výkonom 211 koní, ktorá už využíva batériu typu NMC s kapacitou 52 kilowatthodín. Tá umožní rýchlejšie nabíjanie a dojazd až 450 kilometrov podľa WLTP. Vrcholom sa v roku 2026 stane ID.Polo GTI s výkonom 226 koní, upraveným podvozkom a športovejším charakterom.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.