ID.Polo je jedným zo štyroch malých a kompaktných elektromobilov, ktorými chce Volkswagen od roku 2026 posilniť svoju ponuku. Automobilka ním reaguje na náskok konkurencie, ktorá už v tejto triede etablovala viacero batériových modelov. Hoci sériová výroba sa ešte len pripravuje, technické parametre sú už známe takmer do posledného detailu.
Platforma a rozmery
Nové ID.Polo vzniklo na platforme MEB plus, ktorá je v tomto prípade koncipovaná s pohonom predných kolies. Rozmermi sa blíži ku klasickému Polu, no elektrická architektúra umožnila lepšie rozloženie priestoru.
Viac miesta majú najmä cestujúci na zadných sedadlách, kde sa zlepšil priestor pre kolená aj hlavu. Výrazne narástol aj batožinový priestor, ktorý má v základnom usporiadaní objem 435 litrov.
Základná technika bez veľkých ambícií
Vstupná verzia ID.Polo ponúkne výkon 116 koní a batériu typu LFP s kapacitou 37 kilowatthodín. Nabíjanie jednosmerným prúdom dosiahne maximálne 90 kilowattov, čo jasne naznačuje mestské zameranie tejto verzie. Silnejší variant so 135 koňmi používa rovnaký akumulátor a dojazd sa má pohybovať približne okolo 300 kilometrov.
Silnejšie verzie a GTI
Vyššie v ponuke stojí verzia s výkonom 211 koní, ktorá už využíva batériu typu NMC s kapacitou 52 kilowatthodín. Tá umožní rýchlejšie nabíjanie a dojazd až 450 kilometrov podľa WLTP. Vrcholom sa v roku 2026 stane ID.Polo GTI s výkonom 226 koní, upraveným podvozkom a športovejším charakterom.
Patrik Herich

