Situácia v Tesle sa stáva čoraz napätejšou. Afshar, ktorý patril medzi najbližších spolupracovníkov Elona Muska, zastával svoju funkciu len od októbra 2024. Jeho hlavnou úlohou bolo zvrátiť negatívny trend predajov, no realita ukázala opak. Prepustenie jedného z najvplyvnejších manažérov poukazuje na hĺbku problémov, s ktorými sa automobilka momentálne potýka.
Klesajúce predaje napriek očakávaniam
Afshar zastával svoju funkciu len od októbra 2024, pričom jeho hlavnou úlohou bolo zastaviť negatívny trend predajov na kľúčových trhoch. Realita však bola iná, v Európe predaje Tesly klesajú už piaty mesiac po sebe, situácia v USA je podobná a na najväčšom trhu v Číne zaznamenali v máji pokles až o 15 percent. Analytici očakávajú, že globálne dodávky za druhý kvartál klesnú minimálne o desať percent v porovnaní s minulým rokom.
Viacero problémov súčasne
Tesla sa nevie vysporiadať len s klesajúcim záujmom o elektromobily, ale čelí aj rastúcej konkurencii z Číny. Problémom sa stal aj neúspech modelu Cybertruck, ktorý nesplnil očakávania trhu. Investori sú čoraz nervóznejší z toho, že Musk presúva pozornosť od automobilovej výroby k projektom ako robotaxi, humanoidné roboty či umelá inteligencia, hoci práve predaj vozidiel, batérií a nabíjacích služieb tvorí takmer všetky príjmy spoločnosti.
Séria manažérskych zmien
Afsharov odchod nie je osamotený prípad. Tesla za posledných 14 mesiacov prechádza rozsiahlou reštrukturalizáciou vedenia. V júni 2025 oznámil odchod Milan Kovač, šéf tímu humanoidných robotov Optimus, v máji odišiel dlhoročný vedúci architektúry batérií Vineet Mehta. Už v minulom roku firmu opustili ďalší vrcholoví manažéri.
Musk dáva najavo, že je pripravený robiť radikálne rozhodnutia na udržanie pozície Tesly na trhu. Otázkou zostáva, či budú tieto kroky dostatočné na prekonanie súčasných problémov automobilky.