Kým spíšeme celú reportáž z dvojdňovej akcie, krátko sa podelíme o najhlavnejšie fakty.

Fakty o ceste:

- Ak sa budete chcieť niekedy vydať z Bratislavy na Transfagarasan, a prejsť ním až dole po jazero Vidraru a potom opäť tou istou trasou pôjdete späť, treba rátať s dĺžkou trasy 1800 km.

- Polka trasy povedie po bežných okresných cestách, okrem zhruba 80 kilometrového úseku diaľnice A1, je Rumunsko bez štvorprúdových ciest (našou trasou Nadlak - Arrad - Deva - Sibiu - Cartisoara)

- Nie je pravda, že sú tam zlé asfaltové plochy, v podstate za celý čas sme trafili možno jeden, dva výmole, a to trafíte aj u nás na Slovensku

- Hoci sa zdá byť úmor jazdiť po okresných cestách 400 kilometrov, ak sa rozhodnete splynúť s domácimi vodičmi, tak vedzte že nad povolený limit si rátajú Rumuni 40 km/h, to znamená, že z dedín sú razom okresky a z okresiek diaľnice, a z diaľnice letisková dráha

Fakty o Rumunku:

- Táto krajina je vo vyspelých štátoch považovaná za akýsi odpad, no pravdou je, že sa nelíši ďaleko od Slovenska, preto dávajte pozor na to, čo si myslíte o Rumunsku, pretože, kým ho nezažijete na vlastnú päsť, vaše dojmy ostanú skreslené

- Špina a neporiadok? Ako všade, aj tu poniektoré dediny sú schátralé s jednoduchými obyvateľmi. Mesto Sibiu pôsobí na turistu približne rovnako ako väčšie mesto na Slovensku

- občas naďabíte na žobráka alebo pofidérnu osobu, avšak všetci ostatní ľudia sú usmiati a taktiež pre mužské pokolenie musím zdôrazniť, že niektoré ženy by bolo škoda nechať na pokoji! :)

Fakty o zvieratách:

- áno, tak toto musíme potvrdiť, túlavé psi sú tu ozaj bežné, ale netreba mať z nich strach, prídu, oňuchajú a idú si po svojom, to je ako u nás s túlavými mačkami

- ovce na cestách, ozaj by sme radi počuli kompletný príbeh niektorých rozprávačov, ktorí opisujú, že na cestách treba robiť doslova slalom medzi ovcami a iným dobytkom. Až raz sme natrafili na ovce počas prejazdu Transfagarasanom, kedy ich bača nestihol odpratať z cesty, a teraz sa pýtame! Je to na vidieku atypické? Nikdy ste nezažili v inej krajine, že sa vám dobytok premával cez cestu?

Fakty o prírode a počasí:

- za dva dni nevieme s istotou potvrdiť, ako tu býva po celý rok, no Transfagarasan bol ráno v hmle a daždivý, no na obed už jasný a krásny

- príroda je v Karpatoch takmer nenarušená nejakými hypermarketmi ako v Terchovej, akurát zopár hotelov v chatovom duchu

Fakty o aute:

- Opel Astra OPC je športová, rýchla a nevytrasie z vás dušu po 800 km jazdy

- Opäť, je rýchla a športová, s bežným apetítom, 10,5 litra na 100 km/h (Transfagarasan vyšiel za 18,6 l/100 km)

- Okrem toho, že je rýchla a športová zvládne byť aj prispôsobivá voči rôznych druhom používania

Viac sa dočítate o pár dní! Nezabudnite sa nás pýtať, možno bude tým pádom reportáž ešte zaujímavejšia! :)

Webauto.sk

 
Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.