Program bol veľkolepý, tak ako sa na prémiovú značku patrí. Od desiatej hodiny rannej do tretej poobede sa pozvaní hostia nezastavili. Nedočkavosť zrejme zástupcovia značky poznajú, preto zbytočne nenaťahovali čas záplavou informácie, iba nás krátko oboznámili s programom a rozdelili do troch skupiniek.

Popravde, mal som najlepšie zatriedenie. Tri etapy programu sa stupňovali od toho najmenej namáhavého až po to najzaujímavejšie. Gustáv Miškeje, vedúci inštruktor prvej časti etapy, nás odviedol k luxusným modelom BMW. Prichystal pre nás 40 kilometrovú vyhliadkovú jazdu s modelmi radu  5 Touring, 5 GrandTurismo a najluxusnejšia rada 7 tiež nechýbala.

Keďže som ešte nemal možnosť šoférovať novú päťku, zamieril som si to k čiernemu modelu 525d Touring. Krátka jazda mestom v Trenčíne odhalila výborné pruženie, pričom vodič má možnosť nastaviť si niekoľko režimov jazdy. Je to ideálny reprezentatívny kombík pre stredného manažéra, ktorý absolvuje dlhé trasy. Tie mu dopomáha zvládať pohodlnejšie a bezpečnejšie množstvo asistenčných systémov, medzi inými aj adaptívny tempomat, či varovanie pred nebezpečenstvom kolízie.

Po 20km jazdy sme sa vystriedali za volantmi a medzi autami. Druhé auto zvolil kolega z rádia a to radu sedem. S týmto autom mám pomerne slušnú skúsenosť spoza volantu, avšak vzadu som ešte za jazdy nesedel. Prečo nevyskúšať na 20km jazdy najluxusnejšiu pohodu akú zažívajú prominenti a vládni činitelia? Malé postrehy smerujú ku komfortu. Predstavte si, na zadných dverách môžete z každej strany jednotlivo ovládať nielen elektricky okná, ale aj roletky na boku a zadnom okne. BMW ponúka nespočetné množstvo variácií výbavy tohto modelu, ako aj predĺženú verziu, čiže plytvať riadkami nebudem. Venujme sa radšej jazde zručnosti.

Toto bolo už iné kafé! Najskôr BMW 1 a potom najnovšie BMW 3. Jazdu zručnosti som absolvoval na letiskovej dráhe. Spočívala v dvoch disciplínach a to vyhýbací manéver a jazda medzi kužeľmi. To všetko bolo sťažené pokropením asfaltu vodou hasičskou retro Karosou. Množstvo pozvaných hostí sa zúčastnilo takejto akcie po prvý raz, preto bola vidieť na ich tvári zvedavosť. Inštruktor nás informoval pomocou vysielačky a podával spätnú väzbu pre každú posádku v aute zvlášť.

[adsense]

Sadám za volant BMW 116d s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Dôležitý, pre zvládnutie akejkoľvek prekážky na ceste, je správny posed za volantom. V novej rade 1 sa dá volant a sedadlo nastavovať do všetkých smerov vo veľkých rozmedziach, preto nebol problém správne nastaviť posed. Ďalej som navolil pri automatickej prevodovke športový režim, ktorý dovoľuje vodičovi pod dohľadom elektroniky mierny prešmyk vozidla. Ešte nastaviť ruky na volant do polohy „trištvrte na tri“ a zábava sa mohla začať.

Vyhýbací manéver medzi kužeľmi simuluje prekážku na ceste v obci, kedy treba bleskurýchlo reagovať stočením volantu, následným vyrovnaním a opätovným zaradením do pruhu. Na dráhe sa to zdá byť jednoduché, ale skúste sa v reálnej situácii vyhnúť dieťaťu bežiacemu za loptou rovno pod kolesá vášho auta. Preto apelujem na správne držanie volantu, pretože v tejto polohe môžete bez zloženia ruky stočiť volant o pol otáčky, čo stačí na uhnutie.

Nová rada nemá absolútny problém za asistencie ESP udržať zvolenú stopu vozidla v meraných rýchlostiach. Postupne ako som si zvykol na dráhu, zvyšoval som rýchlosť až do 70km/h, vtedy som skolil prvý kužeľ, no aj ten mohol ostať stáť, keby bol môj šoférsky limit vyšší. Jednotka totiž aj v tejto rýchlosti nevykazovala pretáčavý šmyk. Vďačí za to výbornému rozloženiu hmotnosti na nápravy v takmer ideálnom pomere 50:50.

Za prvou časťou dráhy nasledoval slalom pomedzi kužele. Tu sa osvedčila stabilita podvozka na mokrom povrchu. Tlačte si koľko chcete na plyn, či sedíte v 116d, 118d alebo 118i, stále bude jednotka poslúchať na povel. Nevoľnosť sme pocítili s kolegom po niekoľkých kolách, pretože BMW 1 disponuje aktívnym systémom hroziacej kolízie. Ten sťahuje pásy k telu. Preto pri každom brzdení, hrudník a žalúdok vodiča zaznamenal zvýšený tlak, čo nekorešpondovalo s plným žalúdkom pochutín, ktoré sme na obede v stánku BMW ochutnali.

Nové BMW radu 3 je azda momentálne najdynamickejší prémiový sedan na svete. Siedma generácia modelu pokračuje v tradícii značky „Radosť z jazdy“. Presne takto som si užil prvú jazdu v novej trojke. Posledná časť etapy sa odohrávala kúsok ďalej na letiskovej dráhe. Pod vedením inštruktora Mariána Čabáka sa zrovnal zástup nových BMW 3 pred začiatkom simulovanej dráhy. Posledná etapa bola ozaj ostrá a maximálne preverila zručnosť vodiča a schopnosti vozidla. Množstvo kužeľov a úzky prechod v prvej časti bol náročný na presnosť vodiča. Druhá časť zasa dovolila vyšprintovať trojku až na rýchlosť 120km/h a nasledovne zastaviť tvrdým „kick-downom“ vozidlo na nulu.

Keďže sme už absolvovali trasu, potom jazdu zručnosti na jednotke, posledná etapa bola pre našu skupinu nielen krásnym vyvrcholením akcie, no zároveň sme sa mohli maximálne sústrediť na čo najlepšiu manévrovateľnosť s volantom v BMW 3. Môžem potvrdiť, že nová rada tri, ktorá momentálne disponuje najvýkonnejším naftovým dvojlitrom pod kapotou na svete vychádza v ústrety športovo založeného vodiča.

Čerešničkou programu Joy Drive Tour si nechalo BMW samozrejme na koniec. Mali sme jedinečnú možnosť oboznámiť sa staticky najhorúcejšou novinkou automobilky BMW 6 Grand Coupé. Bližšie informácie a viac fotiek si necháme po odznení oficiálnej premiéry.

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.