Nový GR GT nadväzuje na dedičstvo modelov 2000GT a LFA, no ide ešte ďalej. Toyota sa sústredila na tri hlavné ciele: čo najnižšie ťažisko, nízku hmotnosť a maximálnu tuhosť karosérie. Vďaka novým materiálom a technológiám vznikol doteraz najpokročilejší cestný športiak značky.
Konštrukcia zameraná na nízku hmotnosť
GR GT je prvým modelom Toyoty s celohliníkovým rámom. Karosárske panely kombinujú hliník a kompozity vystužené uhlíkovými vláknami. Cieľová hmotnosť bola stanovená na približne 1 750 kg. Nižšia hmotnosť zlepšuje akceleráciu, jazdnú dynamiku aj funkčnosť aerodynamiky.
Nový twin turbo osemvalec
Pod kapotou pracuje nový twin turbo motor V8 doplnený o elektromotor integrovaný v transaxle. Toyota udáva minimálny výkon 640 koní a približne 850 Nm krútiaceho momentu. Sériová verzia môže ponúknuť ešte vyššie hodnoty. Sila smeruje výhradne na zadnú nápravu cez novú osemstupňovú automatickú prevodovku.
Podvozok, brzdy a pneumatiky
O spomaľovanie sa starajú veľké karbónkeramické brzdy. Súčasťou výbavy sú 20 palcové disky obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2, pričom zadná šírka 325 podčiarkuje orientáciu na čo najlepšiu trakciu. Výška vozidla je len 119 cm, teda menej ako pri Porsche 911 GTS aj Corvette E Ray.
Interiér a prepojenie s pretekárskou verziou
Kabína je zameraná na vodiča a spracovaním pripomína skôr Lexus než tradičnú Toyotu.
Škrupinové sedadlá Recaro zdôrazňujú športový charakter. GR GT vznikal paralelne s pretekárskym modelom GR GT3, s ktorým zdieľa časti podvozku aj motor. Toyota tak priniesla cestný superšport mimoriadne blízky okruhovým špeciálom.
Patrik Herich


