Nový model predstavuje dôležitý krok pre celú divíziu Gazoo Racing. Toyota dlhodobo deklaruje záujem preniesť svoje pretekárske skúsenosti do civilných áut a GR GT má byť najvýraznejším dôkazom tohto smerovania. Vďaka kombinácii odkazov na ikonické športové modely a novej technológii má ambíciu rozšíriť tradíciu japonských superšportov o moderný pohľad na výkon, aerodynamiku a konštrukciu.

Premiéra a dizajnové indície
Prvé zábery pochádzajú z japonského televízneho spotu, ktorý odhaľuje proporcie auta bez kamufláže. Aj keď je video stmavené, vidieť široké boky, veľmi nízky profil a svetelné podpisy inšpirované pripravovaným pretekárskym špeciálom GR010 pre sezónu 2026. 

Vzájomné postavenie novinky, LFA a 2000GT naznačuje, že Toyota vníma GR GT ako pokračovateľa rodovej línie svojich najznámejších športových modelov.

Motor a technika
Ukážka naznačuje osemvalcový zvuk, čo zapadá do plánov Toyoty uviesť nový preplňovaný V8 motor s objemom približne 4,0 litra. Tento agregát má vzniknúť aj s ohľadom na budúce nasadenie v GT3 pretekoch a jeho využitie sa očakáva aj v ďalších modeloch značky. 

Zdroj: Toyota

Toyota zatiaľ neuviedla, či pôjde o hybrid, ani to, akú prevodovku model dostane. Manuálna prevodovka sa javí ako nepravdepodobná, no automobilka detaily stále tají.

Očakávaná cena a konkurenti
 GR GT má vstúpiť do segmentu, kde dominujú značky ako Ferrari, Lamborghini či McLaren. Toyota testovala prototyp proti predchádzajúcej generácii Mercedes AMG GT, čo naznačuje ambície aj cenové smerovanie. Očakáva sa suma okolo 150 000 dolárov, teda pod úrovňou extrémne drahého LFA, ale stále v kategórii exkluzívnych superáut.

Kedy ho uvidíme
Oficiálne odhalenie prebehne 5. decembra japonského času a verejná premiéra sa uskutoční na Tokyo Auto Salone v januári 2026.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.