Toyota opäť rozvíri vody segmentu kompaktných športových áut. GR Yaris Aero Performance prichádza ako špeciálna verzia, ktorá stavia na pretekárskych skúsenostiach značky a prináša ešte viac technickej precíznosti aj vizuálnej agresivity. Model nadväzuje na úspech modernizovaného GR Yarisu, ktorý si získal reputáciu jedného z najlepších hot-hatchov súčasnosti.

Posledné kusy aktuálneho modelového roka

Toyota pokračuje v úspešnom príbehu modelu GR Yaris, ktorý si získal silnú pozíciu aj na slovenskom trhu. Záujem o verzie s automatickou prevodovkou potvrdil, že mnohí vodiči túžia po výkone bez nutnosti manuálneho radenia. Na skladoch sa však nachádzajú už len posledné vozidlá modelového roka 2025, ktoré sa vypredávajú. Nové verzie modelového roka 2026 dorazia až v budúcom roku.

Zdroj: Toyota

Nová edícia s dôrazom na aerodynamiku

Verzia GR Yaris Aero Performance vychádza zo známeho prevedenia Dynamic, no pridáva šesť športových doplnkov. Medzi nimi vyniká hliníková kapota s väčším chladiacim otvorom, ktorý tvarovo pripomína karbónový diel z exkluzívneho Yarisu GRMN. Predný spojler minimalizuje vztlak prednej nápravy a veľké nastaviteľné zadné krídlo prispieva k vyššej stabilite pri rýchlej jazde aj pri brzdení. Súčasťou úprav je aj nový spodný kryt karosérie, ktorý zlepšuje prúdenie vzduchu pod vozidlom.

Výkon zostáva nezmenený

Pod kapotou zostáva overený 1,6-litrový trojvalec s turbom, ktorý poskytuje výkon 206 kW, teda 280 koní. Motor spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a systémom pohonu všetkých kolies GR-Four AWD. Táto kombinácia zaručuje vysokú priľnavosť a presné správanie v zákrutách, čo robí z GR Yarisu jedno z najzábavnejších športových áut svojej triedy.

Zdroj: Toyota

Cena a dostupnosť na Slovensku

Toyota stanovila cenu verzie Aero Performance na 45 990 eur. Prvé vozidlá sa dostanú k slovenským zákazníkom v apríli 2026. Tí, ktorí nechcú čakať, majú poslednú možnosť siahnuť po aktuálnych skladových modeloch, ktoré uzatvárajú éru súčasného GR Yarisu.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.