Po rokoch mlčania sa zdá, že meno Celica sa opäť dostáva do pozornosti. Toyota registruje značku, unikajú dizajnové patenty a internet buráca otázkou: „Vracia sa legenda japonských kupé?“ To, čo sa ešte pred pár rokmi zdalo nepravdepodobné, dnes nadobúda reálne kontúry.
Návrat mena, ktoré formovalo športové Toyoty
Celica bola pre Toyotu tým, čím Mustang pre Ford – ikonou. Prvýkrát predstavená v roku 1970, oslovila vodičov svojím športovým dizajnom, dostupnosťou a čoraz odvážnejšou technikou. Model GT-Four so stálym pohonom všetkých kolies a turbo štvorvalcom triumfoval vo WRC, čím navždy zmenil vnímanie Toyoty ako výrobcu len spoľahlivých áut. Jej meno sa naposledy objavilo v roku 2006 a odvtedy sa stalo synonymom „čo keby“. A práve teraz sa „čo keby“ môže zmeniť na „keď“.
Značka Celica opäť registrovaná – a to nie náhodou
Začiatkom tohto mesiaca Toyota v niekoľkých regiónoch zaregistrovala ochrannú známku „Celica“. Podobné kroky nie sú vždy garanciou návratu konkrétneho modelu, no v kombinácii s uniknutými patentovými nákresmi a vyjadreniami dizajnérov môžeme smelo špekulovať. V rozhovore pre japonské médium sa jeden z vedúcich dizajnérov nechal počuť, že „v Toyote je stále veľa ľudí, ktorí snívajú o športiaku pre bežných nadšencov“. Ak nie Celica, tak čo?
GR oddelenie má voľnú ruku – elektrika, hybrid alebo klasika?
Dôležitým hráčom je Gazoo Racing – divízia, ktorá svetu priniesla GR Yaris aj GR Supra. A práve GR by mohlo stáť za vývojom novej Celicy. Bude to elektrická vízia športového kupé, ktorá sa postaví konkurencii ako Honda Prelude EV? Alebo si Toyota dovolí ísť proti prúdu a ponúkne hybridnú platformu s mechanickou prevodovkou, ako v prípade GR86? Viacero analytikov tvrdí, že Toyota sa pokúsi spojiť minulosť s budúcnosťou – retro tvarmi, ale moderným srdcom.
Bude Celica novým „ľudovým športiakom“?
V ére, kde SUV dominujú trhu, je návrat ľahkého športového kupé riskantný, no práve preto aj vzrušujúci. Ak by Toyota vytiahla z rukáva novú Celicu s cenou pod 40 000 eur, mohla by osloviť celú generáciu vodičov, ktorí dnes márne hľadajú niečo medzi racionalitou a emóciou. V spojení s manuálom, pohonom zadných alebo všetkých kolies a výkonom okolo 250 koní by mohla byť odpoveďou na dlhoročnú otázku: kam zmizli dostupné zábavné autá?