Toyota sa rozhodla pre radikálny krok vo svojom najmenšom crossoveri. Modernizované Aygo X sa úplne zbavuje doterajšieho atmosférického jednolitrového trojvalca a nahrádza ho overovanou hybridnou pohonnou jednotkou z väčšieho modelu Yaris. Táto zmena prináša nielen vyšší výkon, ale aj lepšiu efektivitu a rozšírenie ponuky o očakávanú športovú verziu.
Výkonnostný skok vpred
Nová hybridná pohonná jednotka kombinuje 1,5-litrový motor s elektromotorom a poskytuje systémový výkon 116 koní. To predstavuje nárast o 44 koní oproti pôvodnému motoru, ktorý mal len 72 koní a 93 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa dramaticky zlepšilo z pôvodných 14,9 sekundy na výrazne dynamickejších 9,7 sekundy.
Efektivita ako bonus
Napriek vyššiemu výkonu prináša hybridný pohon aj lepšiu spotrebu paliva. Predbežné údaje naznačujú priemernú spotrebu okolo 3,7 litra na 100 km, čo je približne o liter menej než u súčasného modelu. Emisie CO2 klesli na 86 gramov na kilometer.
Konštrukčné úpravy
Pre integráciu hybridnej techniky museli inžinieri predĺžiť predný previs o 76 mm, celková dĺžka vozidla tak narástla na 3776 mm. Trakčná batéria našla miesto pod zadnými sedadlami, takže objem batožinového priestoru zostal zachovaný na 231 litroch.
Športová verzia GR Sport
Novinkou je športová verzia GR Sport s tuhšími pružinami, prepracovanými tlmičmi a prekalibrovaným posilňovačom riadenia. Opticky sa odlišuje zväčšeným chladičom, čiernou kapotou a špecifickými označeniami.
Modernizované Aygo X tak výrazne posúva konkurencieschopnosť v segmente mestských crossoverov, pričom spája dynamiku s úspornosťou. Oficiálne ceny a dostupnosť na slovenskom trhu budú oznámené čoskoro.