Na japonskom okruhu Fuji Speedway sa objavila reklama, ktorá okamžite vzbudila pozornosť fanúšikov značiek Toyota a Lexus. Billboard zobrazuje tri vozidlá – historickú Toyotu 2000GT, legendárny Lexus LFA a doposiaľ neznáme auto s logom GR. Práve posledný z trojice je pravdepodobne novým superšportom, ktorý by mohol nadviazať na ikonický LFA a zároveň otvoriť novú kapitolu športových modelov pod značkou Lexus. Automobilka Toyota zároveň spustila webovú stránku s odpočítavaním do pondelka, kedy sa očakáva predstavenie viacerých noviniek naprieč jej značkami.

Návrat športového ducha Toyoty

Toyota v posledných rokoch úspešne oživuje svoju športovú DNA. Modely ako GR Supra, GR Yaris či GR86 ukázali, že automobilka sa nebojí ponúknuť vodičom zábavu a výkon. Teraz však prichádza čas na niečo oveľa väčšie – superšport, ktorý by mohol stáť na vrchole ponuky značky. Nový model sa má predstaviť s dizajnom, ktorý kombinuje ostré línie, masívne nasávacie otvory a typický GR štýl.

Zdroj: Toyota

Hybridný výkon a technológie z pretekárskych tratí

Podľa dostupných informácií by mal mať Lexus LFR twin-turbo V8 motor doplnený o elektromotory, čím vznikne výkonný hybridný pohon. Takáto kombinácia by mala zabezpečiť okamžitú odozvu, vysoký výkon a zároveň lepšiu efektivitu. Prototypy vozidla boli zachytené pri testovaní od Kalifornie až po Nürburgring a tento rok sa auto predstavilo aj na Goodwood Festival of Speed, kde ukázalo svoj potenciál v cestnej aj okruhovej verzii.

Zdroj: Lexus

LFR ako základ pre pretekársku verziu GT3

Nový superšport má podľa plánov poslúžiť aj ako základ pre pretekársku verziu GT3, ktorá nahradí súčasný Lexus RC F GT3. Ten bude mať v sérii IMSA poslednú sezónu. Gazoo Racing, športová divízia Toyoty, tak opäť potvrdzuje svoje prepojenie medzi svetom sériových a pretekárskych áut. Inšpiráciou má byť koncept Toyota GR GT3 predstavený ešte v roku 2022.

Odpočítavanie do odhalenia

Automobilový svet s napätím sleduje, čo Toyota a Lexus predstavia už o niekoľko dní. Ak sa špekulácie potvrdia, Lexus LFR sa stane duchovným nástupcom modelu LFA – tentoraz s hybridným srdcom, technológiami z pretekárskych tratí a jasným cieľom ukázať, že Japonci stále vedia postaviť skutočný superšport.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.