O pôvodnom Hummeri je všeobecne známe, že nie je práve najrýchlejší ani najspoľahlivejší a jeho brzdná dráha by sa dala prirovnať k lokomotíve. Všetko má na svedomí zastaraná technika, ktorej pôvod siaha až do roku 1983. Výkon 170 koní je dnes typický pre dvojlitrové agregáty. V tom čase ním ale disponoval dieselový motor Detroit V8 s objemom 6,5 L a rozhýbať musel 3 680 kg ťažký kolos s aerodynamikou stodoly. Výsledkom bolo zrýchlenie z 0-100 km/h za 18 sekúnd a spotreba 25 l/100 km.

Hummer nikdy nebol určený pre civilné použitie, ale veľké množstvo záujemcov na čele s Arnoldom Schwarzeneggerom, tvárou filmového Terminátora, presvedčili automobilku AM General, aby sa pustili do výroby civilnej verzie. Slovné spojene ,,civilná verzia‘‘ však berte s rezervou. Jedinými zjavnými úpravami sa stali kožené sedadlá, bezpečnostné pásy, rádio a držiaky na ŠPZ. Civilná verzia si dokonca ponechala aj oceľové oká na uchytenie padákov, pomocou ktorých boli vozidlá pôvodne zhadzované výsadkárskymi lietadlami priamo na bojisko, či systém automatického sfukovania/dofukovania pneumatík.

Američan z YouTube kanálu Chris Fix sa rozhodol, že urobí radosť sebe aj svojim divákom tým, že si kúpi auto, o ktorom túžil už od detstva. Bol ním, samozrejme, Hummer H1 – no nie len tak hocijaký. Vybral si kúsok, ktorý v minulosti prešiel kompletnou renováciou, výmenou motora, prevodovky, bŕzd a ďalších užitočností ako napr. xenónové svetlomety či nízkoprofilový navijak, ktorý na rozdiel od sériového, nemá vplyv na nájazdový uhol.

Novým srdcom tohto stroja sa stal osemvalcový Duramax Diesel 6,6 L LMM spriahnutý so 6-stupňovou automatickou prevodovkou Allison 1000. Výsledkom je výkon 450 koní a krútiaci moment 1 200 Nm. Vďaka tomu dnes 23-ročný Hummer zrýchľuje z 0-100 km/h za 7 sekúnd. Pre porovnanie – rovnaké zrýchlenie má aj súčasná Mazda MX-5 (jednu tonu ťažký dvojmiestny športový roadster). A spotreba ?

Vraví sa, že aby si človek mohol dovoliť prevádzkovať Hummer, musí byť vlastníkom najmenej jedného ropného poľa. Nový motor s dostatočnou výkonovou rezervou sa už ale nemusí toľko namáhať, v dôsledku čoho klesla spotreba paliva na príjemných 15 l/100 km, čo je možno ešte menej, ako v prípade moderných SUV či pick-upov.

Pôvodné brzdy boli vymenené za tie z modelu Hummer H1 Alpha. Vďaka tomu je brzdná dráha zo 100 km/h iba 42m. Pre porovnanie – rovnakú brzdnú dráhu má napr. Škoda Fabia Combi, Hyundai i20, či Opel Corsa. Ako lepšie otestovať svoje staro-nové terénne auto so svetlou výškou 40 cm a nájazdovým uhlom 72°, než ním doslova prevalcujete nejakú starú šunku? Všetko si môžete pozrieť v priloženom videu.

 

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.