Vstup Škody do Saudskej Arábie prichádza v období, keď automobilka hľadá nové príležitosti mimo tradičných trhov. Po odchode z Ruska a obmedzenom raste v Číne sa čoraz viac zameriava na regióny s rýchlym rozvojom automobilového trhu. Saudská Arábia patrí medzi ne, pričom na tisíc obyvateľov pripadá približne 156 vozidiel. Aj preto tu vzniká nová organizačná jednotka Škoda Middle East v rámci koncernu Volkswagen Group Middle East.
Nové showroomy vo veľkých mestách
Do konca roka otvorí Škoda v Džidde a Al Chubari dve predajne s rozlohou 1 200 metrov štvorcových. Ide o prvé kroky v budovaní siete, ktorú v roku 2026 doplní reprezentatívny showroom v hlavnom meste Rijád. O predaj a servis sa postará Samaco Motors, dlhoročný partner koncernu Volkswagen, ktorý na saudskoarabskom trhu pôsobí od roku 1978 a zastupuje aj značky Audi, Porsche, Bentley a Lamborghini.
Zmes európskych a indických modelov
Ponuka pre Saudskú Arábiu zahŕňa známe modely Octavia, Superb, Superb Combi, Karoq a Kodiaq. Doplnia ich indické modely Kushaq a Slavia určené pre trhy s vysokým dopytom po dostupných, jednoduchých a praktických vozidlách.
Cieľovou skupinou sú mladí vodiči a mestské rodiny, pre ktoré je rozhodujúca cena, prevádzkové náklady a funkčnosť.
Elektromobily zatiaľ bokom
V ponuke pre Saudskú Arábiu momentálne nie sú zahrnuté elektrické modely. Škoda tým reaguje na aktuálny stav trhu, kde je rozvoj elektromobility pomalší než v Európe. Do budúcna však automobilka pripúšťa, že po zlepšení podmienok môže elektrifikované modely zaradiť aj tu.
Patrik Herich
