Projekt rozšírenia jednej z najvyťaženejších diaľnic na Slovensku mal byť dokončený už na konci roka 2025. Realita je iná a motoristi si na plnohodnotné prejazdenie úseku pred Bratislavou budú musieť počkať dlhšie. Národná diaľničná spoločnosť potvrdila nový termín dokončenia na leto 2026 a zároveň rokuje o možnosti čiastočného sprevádzkovania niektorých smerov už začiatkom budúceho roka.

Predĺženie termínu z dôvodu neznámych sietí
Pôvodná dĺžka výstavby bola nastavená na 1100 dní, no najnovšie sa predlžuje na 1316 dní. Termín sa tak posúva na 8. júl 2026. Generálny riaditeľ NDS Filip Macháček uviedol, že stavebný dozor predĺženie odobril pre objavenie neznámych inžinierskych sietí. 

Zdroj: Národná diaľničná spoločnosť

Už v úvode projektu komplikovala situáciu archeológia a aktuálne zistenia spôsobili ďalší posun harmonogramu. NDS zároveň preveruje, či sú požiadavky zhotoviteľa objektívne.

Križovatka D1 a D4 už slúži, ďalšie úseky by mohli pribudnúť začiatkom roka
Prepojenie D1 a D4 je plne funkčné a odľahčuje dopravu v smere Jarovce, Bratislava a Trnava. Hoci celá modernizácia bude hotová najskôr v lete 2026, NDS sa snaží o skoršie otvorenie jazdného smeru do Bratislavy. Ten by mohol byť sprevádzkovaný niekedy po novom roku, následne by sa otvoril aj smer z hlavného mesta na Senec a Trnavu. Motoristi by tak prvé zlepšenia mohli pocítiť koncom zimy alebo začiatkom jari.

Aktuálny stav prác a rastúce náklady
Stavbári pracujú na protihlukových stenách, zvodidlách a vozovke smerujúcej do Bratislavy. Plánované uzávery na začiatku decembra však stoplo počasie. Finančná stránka projektu sa taktiež mení. Pôvodná cena takmer 111 miliónov eur stúpla na približne 118 miliónov eur bez DPH.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.