Nový sedan nenahrádza generačne iný model automobilky. Bol skonštruovaný takpovediac od podlahy s dôrazom na komfort a bezpečnosť. Ďalším veľkým bonusom je nepochybne príťažlivý až mierne futuristický dizajn, pričom si zachováva klasické znaky sedanu.

Na Slovensku sa začala predávať v týchto dňoch uvádzacia séria nazvaná Premiere Edition. Môžete sa rozhodnúť pre benzínový turbomotor TCe 150 s automatickou prevodovkou EDC alebo pre naftový agregát dCi 110 s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Obe verzie majú rovnakú začiatočnú cenu 24 990€.

V základnej výbave nebude zákazník trpieť nedostatkom komfortu. Veď taká dvojzónová klíma, tempomat, ambietne podsvietenie, parkovacie senzory, full LED svetlá Pure Vision, vyhrievaný volant a predné sedadlá, systém MultiSense, palubný systém R-Link II. a množstvo ďalších prvkov, už majiteľa celkom rozmaznáva!

Neskôr, začiatkom budúceho roka ponúkne Talisman štyri stupne výbavy (Life, Zen, Intens a Initiale Paris). Posledný najvyšší už bude mať takmer všetko v základe vrátane audiosústavy Bose s dvanástimi reproduktormi, s viac ako desiatimi asistenčnými systémami a jedinečnou čiernou farbou Améthyste, ktorá na svetle mení odtieň do fialova.

Zástup motorizácií tvora štvorvalcové agregáty s rovnakým objemom 1.6 litra. Najslabší bude dCi 110 a najvýkonnejší TCe 20, montovaný aj do Renaultu Clio R.S. Manuálna prevodovka je len v najslabšej naftovej verzii, inak sú tu automaty EDC so šiestimi stupňami a pri TCe 200 so siedmimi.

Podvozok Talismanu dopraje posádke nevídanú pohodu. Vďaka systému MultiSense nastavujete v piatich módoch viacero súčastí automobilu. Ide to od tvrdosti tlmičov, cez reakcie na plyn až po intenzitu klimatizácie. Vodič tu môže vďaka jednému tlačidlu prepínať v rýchlosti dva prednastavené režimy.

Nezabudlo sa ani na 4Control, čo je aktívne riadenie všetkých štyroch kolies. Talisman tak disponuje lepšou manévrovateľnosťou v meste a príkladnou stabilitou v ostrých prejazdoch zákrutami.

Viacej informácií prinesieme z prvého redakčného testu, ktorý sa nám do plánovania zmestí až budúci rok. Už teraz sa veľmi tešíme!

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.