Fluence sa na Slovensku dobre predáva, vidno ho pomerne často, priazeň si získal vďaka prijateľnej cene, veľkorysému priestoru a bohatej základnej výbave. Podobné stanovisko zaujíma aj faceliftovaný nástupca, avšak s niekoľkými technickými vylepšeniami a bohatšou ponukou výbavy.

Ako pri každom omladzovaní staršieho vozidla, ani u Fluencu nemohli zmeny chýbať hlavne na prednej časti, kde dostalo kompletne novú masku s výraznejším logom značky a nárazníkom doplneným o LED-denné svetlomety, ktoré opticky rozširujú auto. Teraz z neho vyžaruje elegancia spojená s dynamickými líniami, škoda len, že neostalo veľa nápadov na retuše v zadnej časti. Tam pod mikroskopom odhalíte iný tvar odrazových červených sklíčok.

Renault Fluence 1.6 dCi

Viac zmien nájdete v cenníku. Pribudli nové farebné odtiene, jeden z nich vidíte na našom testovanom kúsku a taktiež tvary diskov sa zmodernizovali. Interiér srší sviežim dojmom, v podstate sa na prvý pohľad stotožňuje s predchodcom, ale zdanie klame. Po nasadnutí vidím namiesto analógového tachometra digitálny, v ktorom sa zobrazujú nielen informácie o aktuálnej rýchlosti, ale aj stav palivomera a teplota motora. Vo výbave s parkovacími senzormi sa vizuálne premieta do LED-digitálneho ukazovateľa vzdialenosť od prekážky. Vadilo mi, že Fluence je príliš obozretný pri parkovaní, senzory vydávajú súvislý tón keď je od prekážky ešte dobrého pol metra.

[adsense]

Bohatšia ponuka výbavy zahŕňa napríklad multimediálny systém R-Link umiestnený na vrchnej časti stredovej konzoly palubnej dosky. Aplikácie a súčasti R-Linku sa dajú za jazdy ovládať okružným gombíkom na paneli rádia a pokiaľ auto stojí, obrazovka reaguje aj na dotyky. Tu sa však pýtam! Prečo vo vynovenom Fluenci nemohli nainštalovať samostatný otočný džojstik ako má napríklad Mégane? Na paneli rádia sa veľmi kostrbato za jazdy navolia funkcie ako navigácia, či aplikácia R-Sound Effects.

Renault Fluence 1.6 dCi

Omladený vzhľad nepriniesol pár centimetrov k dobru pre priestor v kabíne, stále ostávajú zachované hodnoty staršieho modelu, no napríklad 22 cm na kolená pre zadných pasažierov patrí stále k najväčším hodnotám segmentu C. Batožinový priestor s objemom 530 litrov sa zvýšil len vďaka absencii rezervného kolesa. Nahradila ho sada pre rýchlu opravu defektu. Chcelo by to presunúť sa z čísel k jazdeniu.

Na test sme dostali model s najvýkonnejším naftovým agregátom 1.6 dCi, teda novinkou pod kapotou tohto modelu. Kombinuje sa výhradne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, v opcii je slabší motor 1.5 dCi 110 spriahnutý s automatickou šesťstupňovou prevodovkou EDC. Náš skúšaný nafťáčik sa vyznačuje vysokou odolnosťou voči dynamickej jazde. Motor dovoľuje zájsť ručičke otáčkomeru presne medzi číslice 4 a 5, ale ideálne radím držať maximum o tisíc otáčok menej (3500 ot./min.), dovtedy cítite záťah rapídne. Nad touto hodnotou už motor mierne ochabuje.

Renault Fluence 1.6 dCi

Hoci sa na našom webe objavuje Fluence prvýkrát, mám skúsenosti aj s predošlým variantom, ktorý poháňala osvedčená motorizácia 1.5 dCi. Tá absolútne postačovala na dobrú jazdnú dynamiku, avšak spotreba rástla neúmerne s rýchlosťou. Silnejší variant už len prekypuje výkonom. Skrz dobre odstupňované prevody si drží výborné diétne odbery ( 4,5 - 5,5l/100km) z nádrže do približne 140 km/h. Viac nepotrebujete bežne jazdiť, čiže so spotrebou veľká spokojnosť.

Mnohé námietky mala verejnosť voči podvozku, vraj sa zdal byť príliš nemotorný, neviem presne odkiaľ takéto tvrdenia sršali, ale vynovený Fluence prebral podvozok po predchodcovi a podľa mojich meraní absolútne vyhovuje našim cestám. Máme tu dobrý pomer medzi jazdnou stabilitou a komfortom tlmenia nerovností. Keď príde na rýchlu jazdu, riadenie možno nie je úplne presné, zato však podvozok áno. Podrží v zákrutách s eliminovanými náklonmi karosérie.

Renault Fluence 1.6 dCi

Čo dodať na záver? Sedan sa predáva od 11 250€ s motorom 1.6 16V. Už v ňom máte celú radu asistenčných systémov ako napríklad tempomat s omedzovačom rýchlosti. Hodí sa k ľudom s nárokmi na priestor, ktorí radi používajú svoje auto ako reprezentačnú rodinnú limuzínu. Medzi toľkými hatchbackmi dlhý sedan vykúka.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1598
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 96 / 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 320 / 1750
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Maximálna rýchlosť (km/h): 200
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 9,8
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,7 / 3,9 / 4,6
Spotreba počas testu (l/100km): 5,4
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4618 / 1809 / 1479
Batožinový priestor - min./max. (l): 530 / -
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1424 / 426

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.