Range Rover sa pripravuje na novú kapitolu svojej histórie s predstavením moderného sekundárneho loga a originálneho dizajnového motívu. Táto zmena prichádza v rámci širšej stratégie spoločnosti JLR (Jaguar Land Rover), ktorá sa snaží jasnejšie oddeliť svoje jednotlivé značky a posilniť ich individuálnu identitu na trhu luxusných automobilov.

Skladané písmeno R ako nový symbol značky

Nové logo Range Rover sa vyznačuje skladaným a zrkadlene otočeným písmenom "R" v charakteristickom štýle značky. Táto zmena je súčasťou prebiehajúcej rebrandovej stratégie JLR, pričom Jaguar už predtým predstavil svoje minimalistické logo s kombináciou veľkých a malých písmen.

Okrem nového loga spoločnosť predstavila aj takzvaný "Range Rover Pattern", šachovnicový motív vytvorený zo spájajúcich sa a rotujúcich písmen R. Tento vzor by sa mohol v budúcnosti objaviť na predných častiach vozidiel alebo ako súčasť interiérového dizajnu nových modelov.

Nový šachovnicový vzor - Zdroj: JLR

Tradičné označenie zostáva nezmenené

Dôležité je, že nový motív nenahradí tradičné označenie "Range Rover" na prednej a zadnej časti vozidiel. Podľa hovorcu JLR slúži nový symbol predovšetkým na použitie v situáciách, kde sa štandardné logo nehodí, napríklad na štítkoch, ako súčasť opakujúceho sa vzoru alebo pri podujatiach, kde je vhodnejší emblém.

Range Rover tak pokračuje v modernizácii svojej vizuálnej identity, pričom zachováva svoju tradíciu a rozpoznateľnosť. Značka tak pripravuje pôdu pre budúce modely, ktoré budú môct' využívať novú vizuálnu identitu v širšom kontexte.

Čakajú sa aj rebrandové iniciatívy pre značky Discovery a Defender, ktoré by mali nasledovať v najbližšom období.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.