Úsek R2 Kriváň - Mýtna sa stal realitou po takmer dvojročnom posune oproti pôvodnému termínu. Prepojenie Podpoľania a Novohradu získalo modernú cestu, ktorá je z veľkej časti vedená na mostoch vysoko nad terénom. Okrem zlepšenia plynulosti dopravy ide aj o významný inžiniersky projekt, ktorý rozšíril slovenské rekordy.
Nová cesta nad dolinou
Z takmer deväťkilometrovej trasy vedie približne 6,5 km na mostných objektoch. Práve to vytvára charakteristický pocit jazdy ponad krajinu. Najvýraznejším prvkom je most s dĺžkou 4373 metrov, ktorý je v súčasnosti najdlhším mostom na Slovensku. Pre svoju výšku nad terénom si vyslúžil označenie diaľnica v korunách stromov.
Unikátna technológia dilatácie
Konštruktéri tu nasadili výnimočné technické riešenie. Dilatácia, ktorá sa štandardne umiestňuje nad podpery, sa nachádza priamo v strede mosta. Ide o mimoriadne zriedkavý postup, použitý len na jednom ďalšom moste na svete v USA.

Počas výstavby spôsobila komplikácie rozsiahla skládka odpadu pri obci Kriváň, ktorá bola väčšia, ako sa očakávalo, čo prispelo k meškaniu celej stavby.
Nadväzujúce úseky a budúci rozvoj
S otvorením nového úseku bola sprístupnená aj cesta z Mýtnej do Tomášoviec, dočasne uzavretá kvôli napojeniu na R2. Postupne sa pripravujú ďalšie časti smerom na juh. V pláne sú úseky Zacharovce až Figa, ktoré by sa mali začať stavať v roku 2027. Kľúčovým projektom do budúcna zostáva aj obchvat Zvolena vedený sliačskym variantom, ktorý má odstrániť súčasný dopravný lievik v meste.
Patrik Herich