Generálny riaditeľ Benedetto Vigna oznámil, že namiesto sľúbeného predstavenia kompletného vozidla v októbri 2025 uvidíme len jeho "technologické srdce". Kompletná premiéra je posunutá až na jar 2026, pričom prvé dodávky zákazníkom začnú v októbri budúceho roka.

Postupné odhalenie v troch fázach

Podľa aktualizovaných vyjadrení šéfa Ferrari bude predstavenie prvého elektrického modelu rozdelené do troch etáp. V októbri tohto roka uvidíme len "technologické srdce" vozidla, pravdepodobne pohonný systém. Následne začiatkom roku 2026 Ferrari ukáže "vzhľad a koncept interiérového dizajnu". Skutočná svetová premiéra kompletného vozidla je naplánovaná až na jar 2026, pričom prvé dodávky zákazníkom začnú v októbri toho istého roku.

Nová továreň pre elektrické ambície

Prvý elektrický model Ferrari bude vyrábaný v novom závode nazvanom "e-building", ktorý bol spustený minulý rok. Napriek svojmu menu bude tento závod produkovať nielen elektromobily, ale aj klasické spaľovacie a hybridné modely. Rozsiahly výrobný komplex s rozlohou viac ako 42 500 štvorcových metrov aktuálne zamestnáva vyše 300 pracovníkov.

Fabrika Ferrari E-Building - Zdroj: Ferrari

Autentický zvuk napriek absencii motora

Čo sa týka charakteristík prvého elektrického Ferrari, spoločnosť zostáva väčšinu detailov dlžná. Riaditeľ produktového marketingu Emanuele Carando však naznačil, že vozidlo bude produkovať "autentický" zvuk. Vigna dokonca vyhlásil, že "elektrické autá nie sú tiché" a že Ferrari pripravuje špeciálne "zvukové signatúry" pre svoj elektrický model.

Testovací prototyp, ktorý používal upravenú karosériu Maserati Levante a falošné štyri výfuky, bol údajne počuť produkovať agresívne zvuky napriek absencii spaľovacieho motora.

Podľa nedávno zverejneného patentu by mohlo ísť dokonca o simulované preraďovanie prevodových stupňov, čo by udržalo časť tradičného zážitku z jazdy s Ferrari aj v elektrickej ére.

Medzitým automobilka plánuje v roku 2026 uviesť ďalších šesť nových modelov, ktoré by mohli zahŕňať nástupcov modelov Roma a SF90, prípadne novú verziu SUV Purosangue alebo exkluzívny model zo série Icona.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.