Jedným z takýchto výnimočných počinov je Toyota GT86 s motorom z Ferrari 458 Italia, známa ako GT4586. Tento unikátny driftovací špeciál vznikol v dielňach Huddy Motorsports pre profesionálneho driftera Ryana Tuercka.
Ferrari motor v Toyote? Bláznivý, ale geniálny ťah!
Ryan Tuerck, známy svojou vášňou pre driftovanie, hľadal spôsob, ako posunúť svoje vozidlo na novú úroveň. Počas svojej kariéry jazdil často na Toyote GT86, ktorá je oceňovaná pre svoju vyváženosť a ovládateľnosť, avšak jej štandardný 2,0-litrový motor neposkytoval dostatočný výkon pre náročné driftovacie súťaže. Tuerck sa preto rozhodol pre radikálnu zmenu – nahradiť pôvodný motor atmosférickým 4,5-litrovým vidlicovým osemvalcom z Ferrari 458 Italia, ktorý v štandardnej verzii dosahuje výkon 570 koní.
Implementácia takéhoto výkonného a rozmerného motora do GT86 predstavovala značné technické výzvy. Šírka motora F136 z Ferrari si vyžiadala úpravy motorového priestoru, vrátane odstránenia čelného skla a prispôsobenia prednej časti vozidla. Tím z Huddy Motorsports posilnil šasi pridaním výstuh od veží tlmičov k firewallu a prepojením s ochrannou klietkou, čím zvýšil tuhosť a bezpečnosť vozidla.
Zvuk, ktorý reže vzduch
Riadenie palivového systému zverili špecializovanému riadiacemu modulu MoTeC M142, schopnému ovládať priame vstrekovanie a systém drive-by-wire. Výfukové potrubie bolo navrhnuté tak, aby sa prispôsobilo obmedzenému priestoru medzi tlmičmi GT86. Výsledkom sú výfuky vyvedené dopredu, ústiace pred prednými kolesami, čo vozidlu dodáva jedinečný zvukový prejav pripomínajúci závodné špeciály Ferrari.
Pôvodná prevodovka z Ferrari nebola vhodná pre driftovacie účely, pretože ide o počítačom riadený sedemstupňový dvojspojkový systém. Namiesto nej bol zvolený päťstupňový sekvenčný prevodový systém od Fortin Racing, známy z off-roadových pretekov, schopný zvládnuť vysoký výkon a krútiaci moment. Prenos výkonu na zadné kolesá zabezpečuje diferenciál s obmedzeným preklzom od spoločnosti Tomei a zosilnené poloosi od Driveshaft Shop.
Toyota GT86 s motorom Ferrari debutovala na prestížnej SEMA Show v Las Vegas v roku 2016, kde okamžite pútala pozornosť širokej verejnosti aj automobilových odborníkov. Tento unikátny projekt nielen ohúril svojim vzhľadom a technickým riešením, ale aj výrazne vynikal zvukom, ktorý si okamžite získal prezývku "japonské Ferrari". Následne sa vozidlo predstavilo na ikonickom okruhu Willow Springs, kde predviedlo svoju schopnosť driftovať s hustými oblakmi dymu a nezameniteľným zvukovým prejavom talianskeho osemvalca. Tieto predvádzacie jazdy potvrdili, že spojenie talianskeho motora s japonským podvozkom nie je iba estetický experiment, ale funkčný driftovací špeciál.
Projekt GT4586 je dôkazom, že v automobilovom svete je možné prekonať technické a konštrukčné výzvy s cieľom vytvoriť niečo skutočne unikátne. Spojenie japonskej precíznosti a talianskej vášne pre výkon vytvorilo vozidlo, ktoré nielenže posúva hranice možností, ale tiež inšpiruje ďalších nadšencov k odvážnym úpravám a inováciám.