Napriek veľkým očakávaniam však automobilka nečakane ukončila celý projekt. Prečo sa tak rozhodla a čo to znamená pre budúcnosť elektrických Maserati?

Predstavenie Maserati MC20 Folgore

MC20 Folgore mala byť plne elektrickou verziou úspešného superšportového modelu MC20. Maserati plánovalo vybaviť tento model trojicou elektromotorov, ktoré by spolu dosahovali výkon presahujúci 750 koní. Vďaka pokročilej aerodynamike a ľahkej konštrukcii sa očakávalo, že Folgore poskytne podobný jazdný zážitok ako jej spaľovací súrodenec, avšak s okamžitým krútiacim momentom a tichým chodom.

Maserati MC20 Folgore - Zdroj: Maserati
Zrušenie plánov na výrobu

V marci 2025 Maserati oznámila zrušenie plánov na uvedenie MC20 Folgore. Hlavným dôvodom tohto rozhodnutia je nízky dopyt po elektrických superšportových vozidlách. Prieskumy trhu ukázali, že zákazníci v tomto segmente stále uprednostňujú tradičné spaľovacie motory pred batériovými elektrickými vozidlami. Napriek rastúcemu trendu elektrifikácie v automobilovom priemysle sa zdá, že nadšenci superšportov nie sú pripravení vzdať sa charakteristického zvuku a mechanického charakteru jazdy.

Finančné problémy a stiahnutie investícií

Okrem nezáujmu zákazníkov materská spoločnosť Stellantis stiahla investíciu vo výške 1,3 miliardy libier určenú na vývoj nových elektrických modelov Maserati, vrátane MC20 Folgore. Tento krok bol ovplyvnený obavami z pomalého prechodu luxusného automobilového trhu na elektrické vozidlá, najmä v Číne. V dôsledku toho boli ohrozené aj ďalšie elektrické projekty Maserati, ako napríklad náhrady za modely Levante a Quattroporte.

Maserati MC20 Folgore - Zdroj: Maserati
Budúcnosť elektrických Maserati

Napriek týmto výzvam Maserati naďalej ponúka elektrické verzie modelov GranTurismo, GranCabrio a Grecale SUV. Tieto modely si zachovávajú dizajnové prvky svojich spaľovacích predchodcov, ale sú vybavené špeciálnymi prvkami charakteristickými pre radu Folgore, ako sú jedinečné disky kolies a upravené zadné difúzory. Napriek absencii zvuku tradičných motorov poskytujú tieto elektrické modely pôsobivý výkon a dynamiku.

 

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.