Zabudnite na McLareny či Ferrari. Praga, český výrobca superšportov, prepísala históriu Top Gear Test Track. Jej hypersport Bohema zaznamenal najrýchlejší čas v histórii trate, čím zahanbila aj tých najväčších hráčov automobilového sveta. Za volantom sedel skúsený jazdec Ben Collins – bývalý The Stig.
Praga Bohema ako zbraň: Technika, ktorá strieľa presne
Česká značka Praga, známa najmä fanúšikom závodných monopostov a exkluzívnych superáut, opäť ukázala, že nehrá druhé husle. Ich najnovší výtvor, Praga Bohema, prekonal všetky očakávania – vrátane tých, ktoré boli vytýčené na legendárnej Top Gear test track v Dunsfolde.
Auto využíva 3.8-litrový Nissan GT-R V6 twin-turbo motor, vyladený na výkon 700 koní a váži len 982 kg. To z nej robí jedinečné spojenie hyperauta a pretekárskej techniky homologovanej pre cestnú premávku.
Čas, ktorý otrasie rekordnými tabuľkami
Na okruhu, ktorý preslávila relácia Top Gear a testovací jazdec The Stig, dosiahla Praga Bohema neuveriteľný čas: 1:08.12, čím oficiálne prekonala predchádzajúci rekord o viac než 0.8 sekundy. Tento čas ju posúva pred také mená ako Ferrari SF90 Stradale či McLaren Senna. Jazdu absolvoval profesionálny testovací pilot s bohatými skúsenosťami z okruhových pretekov.
Česká inžinierska hrdosť na svetovej scéne
To, čo sa podarilo českej značke Praga, je symbolické aj historické. V krajine, kde motoristická výroba síce má korene, ale málokedy sa objaví v elitnom výkonnostnom segmente, je takýto úspech ukážkou, že aj z malej krajiny môže prísť stroj schopný konkurovať najväčším hráčom sveta. Praga Bohema je pritom projekt postavený s víziou, nie marketingom. Limitovaná séria do 89 kusov má byť podľa značky oslavou 89 rokov od prvej Grand Prix.
Čo to znamená pre značku aj svet motorsportu
Pre Pragu ide o významný krok k celosvetovému uznaniu. Bohema nie je len demonštráciou technických možností, ale aj manifestom filozofie, kde jazdná čistota, ľahkosť a surová mechanika prevažujú nad prehnanou digitalizáciou. Rekord na Top Gear trati jej dáva marketingový argument, aký by nedokázala vybudovať za roky reklám.