V čase, keď väčšina výrobcov tlačí na elektrifikáciu, Porsche údajne zvažuje odvážny krok – obmedziť alebo úplne zastaviť predaj svojich elektromobilov v Číne. Dôvod? Sílna domáca konkurencia a špecifické regulácie.
Silná konkurencia čínskych značiek
Čínski výrobcovia elektromobilov ako BYD, Nio či Xpeng ponúkajú kvalitné produkty za výrazne nižšie ceny ako Porsche Taycan. Navyše, domáce značky profitujú z masívnych vládnych stimulov a lokálnej podpory.
Ďalšou prekážkou sú čoraz prísnejšie čínske predpisy ohľadom softvérových riešení, dátového prenosu a bezpečnostných štandardov. Pre Porsche je zložité prispôsobovať produkty len pre jeden špecifický trh.
Porsche v Číne ostáva, ale inak
Zatiaľ čo elektromobily môžu čoskoro vypadnúť z ponuky, Porsche sa plánuje zamerať na svoje spaľovacie modely a nové plug-in hybridy. Záujem o 911 a Cayenne v tradičných verziách je v Číne stále silný.
Ak Porsche skutočne obmedzí elektrickú ponuku v najväčšej automobilovej krajine sveta, môže to byť signál pre celé odvetvie, že masová elektrifikácia nemusí byť všade automatickou výhrou.