Porsche uvádza na trh najambicióznejší elektrický model svojej ponuky. Cayenne Electric prichádza v čase, keď automobilka rieši dôsledky príliš rýchleho presunu k elektromobilite, no tento projekt neodkladá. Novinku bude predávať súbežne s verziami so spaľovacími motormi, čo jej dáva širší záber a väčšiu šancu osloviť konzervatívnych aj progresívnych zákazníkov.
Rozmery a praktickosť
Elektrické Cayenne výrazne narástlo. Dĺžka 4985 mm znamená o 55 mm viac než pri aktuálnej generácii, rázvor 3023 mm poskytuje zadným sedadlám až o 13 cm viac priestoru pre kolená. Batožinový priestor má 781 litrov a po sklopení sedadiel vznikne až 1588 litrov. Do toho treba prirátať 90 litrový predný kufor.
Auto zvládne aj ťahanie brzdených prívesov s hmotnosťou 3,5 tony a s voliteľným balíkom Off road sa nestratí ani mimo spevnených ciest. Koeficient odporu Cd 0,25 je výsledkom aktívnych aerodynamických prvkov, ktoré pomáhajú znižovať spotrebu aj zvyšovať dojazd.
Technológia a dojazd
Základom je batéria s kapacitou 113 kWh a 800 voltová architektúra. Nabíjanie maximálnym výkonom 390 kW umožňuje prechod z 10 na 80 percent za približne 16 minút. Krátke desaťminútové nabíjanie pridá podľa verzie 315 až 325 km.
Celkový dojazd sa pohybuje medzi 623 a 642 km. K dispozícii je aj indukčné nabíjanie s výkonom 11 kW, ktoré sa spustí automaticky po zaparkovaní nad nabíjacou doskou.
Výkon a ceny
Základná verzia ponúka 408 koní a zrýchlenie na 100 km za 4,8 sekundy. Vrcholné Turbo však posúva parametre medzi superšporty. Krátkodobo poskytne až 1156 koní a 1500 Nm, čo znamená zrýchlenie z nuly na stovku za 2,5 sekundy. Rekuperačný výkon dosahuje až 600 kW, takže brzdy pri bežnej jazde takmer netreba.
V Nemecku štartuje nový model na sume 105 200 eur, verzia Turbo stojí najmenej 165 500 eur.
Patrik Herich

