Porsche odhalila prvé oficiálne zábery z testovania elektrického Cayennu, ktorý by mal doraziť na trh v roku 2026. Zamaskovaný prototyp sa zúčastnil na legendárnych pretekoch do kopcu Shelsley Walsh v Anglicku, kde sa táto sútaž jazdí už od roku 1905.
Rekordná jazda a pokročilé technológie
Za volantom testovacej verzie sedela Gabriela Jílková, vývojová jazdkyňa Porsche z Formuly E. Už v prvom pokuse prekonala predchádzajúci rekord pre SUV vozidlá o viac ako štyri sekundy. Výkon elektrického Cayenne bol natoľko pôsobivý, že prvých 55 metrov zvládol za 1,94 sekundy, výsledok, ktorý na tomto podujatí dosahujú zvyčajne len monoposty na pretekárskych pneumatikách.
Kľúčovú úlohu v úspešnej jazde zohral systém Porsche Active Ride, pokročilé odpruženie, ktoré udržiava karosériu v stabilnej polohe pri zrýchľovaní, zatáčaní aj brzdení. Táto technológia umožňuje SUV udržať optimálnu geometriu aj pri dynamickej jazde.
Dizajn a praktickosť
Takmer sériový prototyp si zachováva klasický Porsche dizajn s charakteristickou veľkou mriežkou v dolnej časti nárazníka a vysoko umiestnenými svetlometmi. Zaoblená karoséria končí výraznými obdĺžnikovými zadnými svetlami a mierne sklopenou líniou strechy.
Elektrický Cayenne sa nebude zameriavať len na výkon, ale aj na praktickosť. Porsche potvrdilo ťažnú kapacitu až 3 500 kilogramov, čo demonštroval Richard Hammond z Top Gear, ktorý s prototypom ťahal storočnú Lagondu.
Spolunažívanie s benzínovou verziou
Zaujímavosťou je, že elektrický Cayenne nebude náhradou, ale doplnkom súčasnej ponuky. Porsche plánuje predávať oba modely, elektrický aj benzínový s hybridnými verziami súbežne až do ďalšieho desaťročia. Oficiálne odhalenie sa očakáva koncom tohto roku alebo začiatkom budúceho roka.