Model 2025 stavia na legendárnej 911 DNA, no pridáva poriadnu dávku výkonu (640 k ), komfortu a digitálneho luxusu – vďaka čomu je dnes Turbo S najkompletnejším vozidlom v celej prémiovej triede športových automobilov.

Gravitácia výkonu: nový flat‑six s 640 k

Pod kapotou 991 je známy 3,8‑litrový twin‑turbo plochý šesťvalec s 640 hp a 800 Nm, schopný zrýchliť z 0 na 100 km/h za len 2,6 sekundy, s maximálnou rýchlosťou 330 km/h. V Turbo S sa použili väčšie turbodúchadlá, dlhší konečný prevod a uhladenejšia dodávka výkonu – a výsledkom je ohromujúca, ale dôverne konzistentná sila na každom režime jazdy.

Porsche 911 Turbo S Zdroj: Porsche

Chladený býk: ovládanie a aerodynamika novej éry

Octávnostný šírka karosérie narasťuje o 45 mm, aerodynamické prvky – nastaviteľný predný splitter, zadné krídlo a 21″ zadné koleso – prinášajú vyšší downforce pri vyšších rýchlostiach. Štandardné sú aktívne stabilizačné tyče, zadné riadenie, PASM adaptívne odpruženie a karbón‑keramické brzdy.

Interiér: supercar, ktorý chceš používať každý deň

Kabína kombinuje špičkové materiály (koža, karbón, hliník) a modernú techniku – 10,9″ infotainment, 12,6″ zakrivený digitálny kokpit, ambientné osvetlenie a výber voliteľných funkcií: vyhrievané infotainment zariadenia, sportové sedačky s pamäťou, Bose či Burmester systém, bezkľúčový prístup.

Porsche 911 Turbo S Zdroj: Porsche

Vedenie: extrémna presnosť, nízka únava

Turbo S je prekvapivo pohodlný. Pri rýchlosti 112 km/h dosahuje hladinu len 74 dBA, čo je v supercar kategórii výnimočne tiché. Tlmenie a izolácia okamžite tohto bomba auta transformujú na stabilného cestovateľa – bez toho aby stratilo schopnosť drviť zákruty.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...