Tradícia spolupráce medzi Porsche a Porsche Club of America (PCA) pokračuje ďalšou kapitolom. Po úspešných modeloch z rokov 2006 a 2016, ktoré oslavovali 50. a 60. výročie klubu, prišiel čas na novú limitovanú edíciu. Porsche 911 Carrera T Club Coupe bola oficiálne predstavená na výročnom stretnutí PCA Parade v Oklahoma City, kde zaujala nielen svojím vzhľadom, ale aj extrémnou vzácnosťou.

Porsche 911 Club Coupe - Zdroj: Porsche

Exkluzivita v číslach

Porsche vyrobí len 70 exemplárov tohto špeciálneho modelu, čo z neho robí jeden z najvzácnejších sériových modelov značky. Prvý kus putuje do múzea Porsche, druhý bude súčasťou charitatívnej tomboly PCA, zatiaľ čo zvyšných 68 vozidiel bude k dispozícii výlučne pre členov Porsche Club of America.

Porsche 911 Club Coupe - Zdroj: Porsche

Technické špecifikácie a výkon

Model 911 Club Coupe vychádza z najčistejšej verzie súčasnej 911 - Carrera T. Pod kapotou sa skrýva 3,0-litrový dvojturbový boxer motor s výkonom 388 koní, ktorý je spárovaný s 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Vozidlo disponuje adaptívnym športovým podvozkom, športovým výfukom a zadným riadením kolies.

Porsche 911 Club Coupe - Zdroj: Porsche

Vizuálne odlíšenie a dizajn

Najvýraznejším prvkom je nová metalická farba Sholar Blue, ktorá je modernou interpretáciou tradičnej Club Blau. Vozidlo získalo športový predný nárazník s červenými akcentmi, jedinečné 20- a 21-palcové disky RS Spyder Design a špeciálne nálepky "Club Coupe" na dverách.

Interiér je ešte pôsobivejší s červeno-bielo-modrým čalúnením sedadiel, pamätnou plaketou v stredovej konzole a PCA logom za radiacou pákou. Špeciálne LED osvetlenie v dverách s výročným logom PCA dopĺňa luxusný zážitok.

Porsche 911 Club Coupe - Zdroj: Porsche

Cena a dostupnosť

Porsche zatiaľ neoznamilo oficiálnu cenu, ale očakáva sa, že bude vyššia ako za štandardnú Carreru T. Záujemcovia musia byť členmi PCA, ak si chcú kúpiť jeden z kúskov tejto limitovanej ediície.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.