Väčšina vodičov považuje tisíc kilometrov na nádrž za veľmi slušný výkon. Marczyk však posunul hranice ešte ďalej. Na svojej ceste z Poľska do Disneylandu a späť dosiahol priemernú spotrebu iba 2,61 litra na sto kilometrov. Výsledok nie je dielom extrémnych podmienok ani špeciálnej techniky, ale dôsledného prístupu a poznania auta.

Profesionál s ľahkou nohou
Marczyk, známy z tratí európskeho šampionátu ERC, tvrdí, že kľúčom k nízkej spotrebe je plynulosť a predvídavosť. Brzdenie na poslednú chvíľu a prudké zrýchlenia sú podľa neho najväčšími nepriateľmi úspory. Dôležitý je tiež správny tlak v pneumatikách, pokojná jazda a využívanie režimu Eco.

Zdroj: Škoda

Úpravy a taktika
Superb nebol špeciálne upravený, no Marczyk využil niekoľko drobností v prospech efektivity. Podvozok znížil o 15 milimetrov pre lepšiu aerodynamiku a použil pneumatiky s nízkym valivým odporom. Nie nové, ale mierne ojazdené, pretože podľa neho ponúkajú nižší odpor.

Jazda s rozumom a plánom
Marczyk využil sprievodné vozidlo, ktoré mu vopred hlásilo profil cesty. Tak mohol využiť každé klesanie a minimalizovať zbytočné brzdenie. Aj pri nízkych nočných teplotách okolo jedného stupňa dosiahol výnimočný výsledok.

Zdroj: Škoda

Efektivita ako životný štýl
Marczyk verí, že sa dá ísť ešte ďalej. Jeho skúsenosť potvrdzuje, že nízka spotreba nie je o zázrakoch, ale o trpezlivosti, disciplíne a porozumení technike.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.