Nebudem sa dlho zdržiavať opisom dizajnu. Stačí napísať len toľko, že odkedy prišla 508-čka na trh, Passat sa riadne trasie o svoje predajné čísla. Peugeot naproti nemu vytvoril model s modernejším a príťažlivejším vzhľadom. Kým Nemci si potrpia na konzervatívnosti a ergonómii, Francúzi dávajú prednosť extravagancii. Či už ide o sedan alebo testované kombi, oba modely sú skvosty dneška. Predstavte si, že sa za vaším tuctovo vyrábaným manažérskym vozidlom obzrie nejaké to oko. Dravý vzhľad, dlhá karoséria inšpirovaná dizajnom TGV vlakov si po roku získava jednu cenu za druhou. Facelift si môže 508 odložiť na niekoľko rokov.

Peugeot vie ako naladiť budúceho záujemcu. Ak nazujme dizajn, interiér je jasná výhra, určite aspoň v prípade našej testovanej verzie. Sadnem za volant a všade okolo mňa luxus hodný premianta. Z prvého testu si pamätám vychvaľovanie palubnej dosky do nebies, tak sa teraz sústredím na strechu. Nad hlavou mi totiž presvetľovala interiér neskutočne rozľahlá presklená strecha tiahnuca sa až po batožinový priestor, Nie je síce otvárateľná, avšak svoju primárnu funkciu spĺňa. Prevzdušňuje kabínu slnečnými lúčmi. Vetrať ňou by bolo zbytočné. O pohodlné klimatické podmienky sa účinne stará 4-zónová automatická klimatizácia. Len tak medzi nami, keďže nie je priestor v kabíne fyzicky oddelený, jednotlivé zóny je absolútne zbytočné nastavovať s veľkými teplotnými rozdielmi. V základe dostanete dvojzónovú klimatizáciu, ktorá dostatočne uspokojí potreby a rozdiel medzi príplatkom klímy môžete použiť na praktickejšie prvky výbavy. Stačí si len detailne prezrieť cenník na oficiálnych stránkach slovenského importéra.

Peugeot 508 SW 2.0 HDi

Peugeot 508 SW prináša so sebou nesporné prednosti oproti sedanu. Zadok sa riadne natiahol a vznikol nevídaný priestor pre batožinu. Jediný konkurent, ktorý prekonáva objem 508 SW je Superb. Do takmer 600 litrov objemu napracete bez problémov veci  5 člennej posádky cestujúcej na týždňovú dovolenku, či už k moru, alebo na lyžovačku. Ak nebude stačiť základný objem, zadné sedačky jednoduchým pohybom páčky na boku kufra sklopíte do roviny, dokonca bez demontovania opierok hlavy. Vo vzniknutom priestore môžu napríklad pohodlne prespať dve osoby.

[adsense]

V SW-čku sa mi sedelo pohodlnejšie ako v sedane, hoci sa sedadlá a priestor pre telo zhodovali. Kombík mi totiž dožičil trocha práce. Manuálna 6-stupňová radiaca páka ma trocha zamestnávala  počas premiestňovania sa. Zatiaľ čo pri automate som si nemal možnosť užiť preraďovanie, manuál mi doprial pocit dôležitosti, no nebol som spokojný s kulisou páky. Je trošku voľná, prevody sa radia gumene a vôľa v kulise naznačuje skoré opotrebovanie. Dĺžka rukoväte vyhovuje, popri posuvnej lakťovej opierky si nájde ideálne miesto ruka akejkoľvek stavby na prácu s pákou.

Na začiatku článku som avizoval test slabšieho agregátu. Objem sa znížil z 2,2 litra na rovné dva, koncovka HDi ostala, iba sa znížil citeľne výkon. Dvojlitrový testovaný motor tipujem za najspoľahlivejšiu variantu pod kapotu mohutného kombi. Nepôjde moc do peňazí, zároveň prepožičia automobilu príkladnú dynamiku. Samozrejme, oproti dvestokoňovej verzii nevystrelí z miesta ako raketa, no na diaľnici sa nebojí dostať na maximálnu konštrukčnú rýchlosť. Predbiehacie manévre sa nedejú divoko, avšak netreba si vypočítavať prehnane dlhé rezervy medzi pomalšími vozidlami, Dvojliter v prvom rade zrýchľuje plynulejšie, takže sa predná náprava vo vyjazdenom asfalte nemyká z boka na bok. Rozhodne sa neoplatí vytáčať motor nad 3500 ot./min. Zbytočne si predlžujete zrýchľovanie. Najlepšie sa cíti v nízkych a na konci stredných otáťok, čiže do 3200, potom výkon stúpa naozaj pozvoľne.

Peugeot 508 SW 2.0 HDi

Prekvapila ma spotreba, tentoraz troška nemilo. Neviem, či výsledný apetít 6,8 l/100km má na svedomí kombi variant. Z logického hľadiska je práve aerodynamicky lepšie odolné voči odporu vzduchu kombi, takže možno úradovala váha, alebo som jednoducho jazdil vrtkavo. V sedane s výkonnejším variantom a ozaj vysokom váhovom zaťažení sa hodnota na konci testu ustálila na rovných 6 litroch, a s SW-čkom, ktorý má slabší agregát, manuálnu prevodovku a väčšinou som jazdil v aute sám, sa konečná spotreba priblížila k siedmym litrom? Ostáva záhadou, no možno robí veľký rozdiel diaľničný limit. Zatiaľ čo 2,2 HDi si vystačí pri 130km/h s 2250 ot./min, 2,0 HDi prekračuje 2500 a v ten týždeň som využíval štvorprúdové cesty často. Jednoducho, rátajte s vyšším odberom nafty, než v sedane.

Koniec koncov, vzhľadom na odber energie z elektronických prvkov a váhy vozidla nie je nami odmeraná kombinovaná spotreba hrozná, len sa diametrálne rozchádza v hodnote udávanej výrobcom. Na palube posádka nevníma hluk kultivovaného HDi naftového motora, ani pri vyšších rýchlostiach.

Test manažérskeho Peugeota 508 SW preveril množstvo ospevovaných predností tohto krásavca. Pokojne si môže budovať stabilný rast v predaji, aj vďaka celkom slušnej základnej cene. Ďalšími nespornými výhodami daného modelu sú vysoká bezpečnosť, množstvo stupňov výbavy a motorizácií.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov vznetový/radové
Počet valcov/ventilov 4/16
Zdvihový objem (cm3) 1997
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 120/3750
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 340/2000 - 3000
Prevodovka typ/počet stupňov: M/6
Maximálna rýchlosť (km/h): 222
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 8,9
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6.7/4.0/5.0
Spotreba počas testu (l/100km): 6.8
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4813/1853/1487
Batožinový priestor - min./max. (l): 518/1598
Objem nádrže (l): 72
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1606/534

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.