Úsek cesty I/9 medzi diaľnicou D1 a Mníchovou Lehotou je dôležitou spojnicou pre tranzit aj miestnu dopravu. Od začiatku prác v roku 2022 však zostáva zatvorený a vodiči sú odkázaní na obchádzky. Tie neboli projektované na súčasný objem dopravy, čo spôsobuje ich postupnú degradáciu a zhoršuje plynulosť premávky.

Práce, ktoré sa natiahli na celé roky

Oprava panelky sa začala v roku 2022 a mala trvať necelé dva roky. Počas prác sa však ukázalo, že mosty cez Váh sú v oveľa horšom stave, než sa pôvodne predpokladalo, a bolo ich potrebné kompletne zbúrať. Tento zásah znamenal posun harmonogramu o celé roky. Kým na začiatku sa hovorilo o dokončení v roku 2023, dnes sa termíny posunuli až na obdobie 2026 – 2027.

Vodiči, ktorí cez tento úsek kedysi jazdili denne, dnes musia využívať obchádzky cez Veľké Bierovce a okolie. Tieto cesty však neboli projektované na taký objem dopravy, čo sa podpisuje na ich stave aj bezpečnosti.

Skorší termín, ktorý nie je skorý

Štátny tajomník ministerstva dopravy Igor Choma oznámil, že mosty by mali byť dokončené o pol roka skôr, teda v lete 2026. Hoci to znie ako pozitívna správa, v kontexte pôvodných plánov ide len o menšie zmiernenie veľkého meškania.

Otváranie panelky „o pol roka skôr“ tak pôsobí skôr ako snaha o zlepšenie imidžu projektu než ako reálny pokrok. Kým sa na cestu vrátia autá, vodičom neostáva nič iné, len čakať a dúfať, že tentoraz už bude termín konečný.

Slovenská realita na cestách

Trenčianska panelka nie je jediný prípad zdĺhavých rekonštrukcií. Podobných príbehov je na Slovensku mnoho – od mostov cez Váh po tunely v Kysuciach. Projekty sa rozbiehajú, prerábajú, meškajú a nakoniec sa prezentujú ako úspech, keď sa dokončia „o niečo skôr“. 

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.