Opel sa po rokoch vracia späť k výkonným modelom. Dôkazom je nový koncept Mokka GSe Rally, ktorý naznačuje smer, ktorým sa značka plánuje uberať v oblasti elektromobility. Generálny riaditeľ značky Florian Huettl nedávno odhalil, že pripravovaná verzia GSe populárneho crossoveru bude na rozdiel od iných modelov GSe čisto elektrická.
Technické špecifikácie a výkon
Mokka GSe Rally získava výkon vďaka technike prevzatej z koncernových modelov. Pod kapotou pracuje elektromotor s výkonom 280 koní a 345 Nm. Rovnaké hodnoty ponúka Abarth 600e Scorpionissima, ako aj Alfa Romeo Junior Elettrica Veloce. Príbuzná Lancia Ypsilon HF má výkon obmedzený na 240 koní.
Súťažný koncept je navrhnutý podľa pravidiel FIA pre novú triedu elektrických vozidiel eRally5.
Podvozok a jazdné vlastnosti
Optimálny prenos výkonu zabezpečuje lamelový samosvorný diferenciál, zosilnenými hnacími hriadeľmi a robustnejšími nábojmi kolies.
Na podvozku sa podieľali odborníci z Bilsteinu. Predné vzpery McPherson sú uložené na tzv. uniballoch, čo zlepšuje presnosť riadenia. Celkové nastavenie podvozka je výrazne tuhšie než pri štandardnej Mokke.
Bezpečnostné prvky
Súťažná Mokka používa štandardný akumulátor s kapacitou 54 kWh. Pre zvýšenie bezpečnosti je vybavená špeciálnym hasiacim systémom využívajúcim nevodivú látku, schopnú potlačiť prípadný požiar bez rizika elektrického výboja.
Vozidlo je vybavené aj bezpečnostnými poistkami, ktoré v prípade kolízie dokážu v zlomku sekundy odpojí všetky potenciálne nebezpečné okruhy 400-voltového systému.
Jazdné výkony
Oficiálne hodnoty zrýchlenia zatiaľ neboli zverejnené, no očakáva sa, že Mokka GSe zvládne šprint na stovku za menej než 6 sekúnd. Technicky príbuzný Abarth 600e dosahuje hodnotu 5,9 sekundy. Vzhľadom na odľahčenú konštrukciu súťažného modelu by mohla byť Rally verzia ešte rýchlejšia.
Očakávaná premiéra
Otázkou zostáva, či sa koncept dostane do sériovej výroby. Odpoveď by sme mali dostať na jeseň tohto roka na autosalóne v Mníchove, kde by mala mať táto výkonná novinka svoju oficiálnu premiéru.
Ak sa potvrdí uvedenie sériového modelu Mokka GSe, fanúšikovia značky sa môžu tešiť na najvýkonnejšiu Mokku v histórii, ktorá rozšíri súčasnú ponuku dostupnú iba so štandardnými elektrickými alebo benzínovými motormi.