Opel sa po rokoch vracia späť k výkonným modelom. Dôkazom je nový koncept Mokka GSe Rally, ktorý naznačuje smer, ktorým sa značka plánuje uberať v oblasti elektromobility. Generálny riaditeľ značky Florian Huettl nedávno odhalil, že pripravovaná verzia GSe populárneho crossoveru bude na rozdiel od iných modelov GSe čisto elektrická.

Opel Mokka GSe Rally - Zdroj: Opel

Technické špecifikácie a výkon

Mokka GSe Rally získava výkon vďaka technike prevzatej z koncernových modelov. Pod kapotou pracuje elektromotor s výkonom 280 koní a 345 Nm. Rovnaké hodnoty ponúka Abarth 600e Scorpionissima, ako aj Alfa Romeo Junior Elettrica Veloce. Príbuzná Lancia Ypsilon HF má výkon obmedzený na 240 koní.

Opel Mokka GSe Rally - Zdroj: Opel

Súťažný koncept je navrhnutý podľa pravidiel FIA pre novú triedu elektrických vozidiel eRally5.

Podvozok a jazdné vlastnosti

Optimálny prenos výkonu zabezpečuje lamelový samosvorný diferenciál, zosilnenými hnacími hriadeľmi a robustnejšími nábojmi kolies.

Na podvozku sa podieľali odborníci z Bilsteinu. Predné vzpery McPherson sú uložené na tzv. uniballoch, čo zlepšuje presnosť riadenia. Celkové nastavenie podvozka je výrazne tuhšie než pri štandardnej Mokke.

Opel Mokka GSe Rally - Zdroj: Opel

Bezpečnostné prvky

Súťažná Mokka používa štandardný akumulátor s kapacitou 54 kWh. Pre zvýšenie bezpečnosti je vybavená špeciálnym hasiacim systémom využívajúcim nevodivú látku, schopnú potlačiť prípadný požiar bez rizika elektrického výboja.

Vozidlo je vybavené aj bezpečnostnými poistkami, ktoré v prípade kolízie dokážu v zlomku sekundy odpojí všetky potenciálne nebezpečné okruhy 400-voltového systému.

Opel Mokka GSe Rally - Zdroj: Opel

Jazdné výkony

Oficiálne hodnoty zrýchlenia zatiaľ neboli zverejnené, no očakáva sa, že Mokka GSe zvládne šprint na stovku za menej než 6 sekúnd. Technicky príbuzný Abarth 600e dosahuje hodnotu 5,9 sekundy. Vzhľadom na odľahčenú konštrukciu súťažného modelu by mohla byť Rally verzia ešte rýchlejšia.

Opel Mokka GSe Rally - Zdroj: Opel

Očakávaná premiéra

Otázkou zostáva, či sa koncept dostane do sériovej výroby. Odpoveď by sme mali dostať na jeseň tohto roka na autosalóne v Mníchove, kde by mala mať táto výkonná novinka svoju oficiálnu premiéru.

Ak sa potvrdí uvedenie sériového modelu Mokka GSe, fanúšikovia značky sa môžu tešiť na najvýkonnejšiu Mokku v histórii, ktorá rozšíri súčasnú ponuku dostupnú iba so štandardnými elektrickými alebo benzínovými motormi.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.