Opel má dobré dôvody ponechať nejaký čas na trhu ostrieľaný model vyrábaný s malými obmenami 8 rokov. Drží si výborné predajné výsledky (takmer 300 000 kusov za rok 2010) a užívateľovi stále má čo ponúknuť. Obdobne volí stratégiu aj Škoda. Načo zabíjať sliepku znášajúcu zlaté vajcia? A potom, zákazník dostane kus kvalitného auta za smiešnu cenu. Za Astru Classic III. zaplatíte 10 490€. V štandardnej výbave figuruje stabilizačný systém ESP, 4 airbagy, elektricky ovládané predné okná a bola ohodnotená piatimi hviezdičkami v nárazových testoch. Opel vie ako presvedčiť. Pokiaľ základná výbava nestačí,  Astru možno doplniť so zvýhodnenými sadmi výbav.

K dispozícii sú tri karosárske varianty. A to, náš testovaný hatchback, kombi (Caravan) a štvordverový sedan. Dizajn na dnešnú dobu presvedčí konzervatívnych zákazníkov. Oproti novej Astre je hranatejšia s jednoduchými líniami typickými pre klasickú stavbu hatchbacku. V prednej maske dominujú svetlomety s čírou optikou, pomedzi ktoré sa vyníma dopredu chrómovaná mriežka masky chladiča. Bočná silueta karosérie rovnobežne mieri dozadu bez optického zvyšovania krivkami. Kolesá nie sú v podbehoch utopené, takže auto nepripomína električku. Vzadu sa kufor zvažuje, takmer kolmo. Podobne ako vpredu, i vzadu zdobí veko dverí chrómovaná lišta s firemným znakom uprostred.

Opel Astra Classic III 1.6 ECOTEC

Čaro palubnej dosky súčasnej Astry absolútne podkopáva vnútro staršej sestry. Rokmi nezmenený dizajn dnes poskytuje len dokonalú funkčnosť, žiadnu extravaganciu. Nezabúdajme však, že opisujeme osemročný automobil. Dnes sme zvyknutí na rôzne druhy farebných podsvietení, veľké dotykové navigácie a pestrý výber farebného prevedenia čalúnenia sedadiel. Astra navzdory tomu príjemne prekvapí funkčnosťou. Podsvietenie umožňuje meniť intenzitu a podsvietené sú dokonca aj tlačidlá ovládania audiosústavy na volante. Nemýlim sa, že ešte aj dnes sa nájdu značky z vyšších cenových kategórií, ktoré na tento malý, no dôležitý detail zabúdajú. Teraz prejdem na pozitívne stránky. V sedadlách sa sedí výborne, sú tvrdšie a polohovateľné vo veľkom rozsahu. Trojramenný volant s hrubým vencom a s primeraným účinkom posilňovača riadenia perfektne dodáva pocit istoty. Posed na zadných sedadlách je skromnejší v mieste pre hlavy. Kolená si však máte kam vopchať. Nedomyslené sú odkladacie priestory. Popravde, žiadne nie sú, lepšie na tom bude i Lotus Elise. Jediná užitočná schránka sa nachádza pred spolujazdcom. Malé štrbinky vo dverách som využil na odloženie vizitiek, alebo mobilu, ktorý som však potom často zabúdal. Som zvyknutý mať dennodenne používané veci na očiach. Fľašku, plechovku alebo nebodaj kabelku neodložíte nikam. Na dovolenky sa do hatchbacku zbalíte. Kufor pojme objem slušných 375 litrov.

[adsense]

Na výber pod kapotu máte jedného zástupcu pre benzínových priaznivcov (1.6 ECOTEC), a jeden naftový motor (1.7 CDTI) v dvoch výkonových variantoch. Do rúk sme dostali zážihovú variantu. Atmosférický štvorvalec robí s pomerne ľahkým hatchbackom divy. Na poslednom piatom prevodovom stupni v rýchlosti 100km/h citeľne zrýchľuje. Vôbec sa nebráni vysokým otáčkam, diaľničné maximum pokojne zvláda okolo sedem litrov na sto ubehnutých kilometrov. Vo výbave chýbal palubný počítač, preto len hádam priemer na diaľnici. V konečných výpočtoch na jednu nádrž s 80%-tným podielom na diaľnici spotreboval 6,8 l/100km. Osvedčené jazdné vlastnosti sa stali práve v tejto generácii povestné, preto nemožno pochybovať o stabilite na ceste. Krásne drží stopu v rýchlych prejazdoch zákrutami , a má tendenciu na hrane priľnavosti k pretáčavosti. Ostrieľaní vodiči sa s Astrou Classic pobavia. Auto živo reaguje na každý náznak smeru jazdy a všetky potrebné informácie sa dostávajú vodičovi včas. Astra Classic oprávnene ukrajuje z koláča predajnosti Golfu a Focusu.

Opel Astra Classic III 1.6 ECOTEC

I keď sú za podobnú cenu novšie modely, Astra Classic III. sa necíti odrovnaná. Stačilo týždenné zvezenie a spomenul som si na deň, keď sa uvádzala na trh v roku 2004 ako novinka. Opel vyrobil úžasné auto v tej dobe a potvrdzujú to i štatistiky predajnosti.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov zážihový/radové
Počet valcov/ventilov 4/16
Zdvihový objem (cm3) 1598
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 85/6000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 155/4000
Prevodovka typ/počet stupňov: M/5
Maximálna rýchlosť (km/h): 191
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 11,5
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 8,8/5,3/6,6
Spotreba počas testu (l/100km): 6,8
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4249/1753/1460
Batožinový priestor - min./max. (l): 375/1295
Objem nádrže (l): 52
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1165 - 1471/404 - 550

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.