Opel postupne vyradzuje všetky motory 2.0 CDTI s emisnou normou EURO 5 a nahrádza ich novým agregátom spĺňajúcim normu EURO 6. To znamená, že aktuálne je v ponuke len 1.6 CDTI naladený na 88 kW, prípadne na 100 kW a zatiaľ jediný dvojliter CDTI o výkone 125 kW. Z ponuky vypadol napríklad 2.0 CDTI BiTurbo so 143 kW.
[adsense]
Zákazník si vyberá nami testovanú motorizáciu od druhého stupňa výbavy Edition, pričom si viete navoliť kombináciu manuálnej alebo automatickej prevodovky a pohonu prednej, či oboch náprav. Samozrejme to platí pre všetky karosárske varianty vrátane Country Tourer. Základná cena za sedan začína pod odčítaní akciového bonusu 2500€ na 26 290€. Sports Tourer vyjde ešte o 1400€ viac.
Vo výbave figurujú už také prvky ako automatická klimatizácia, tempomat alebo strieborné strešné lyžiny. Škoda však, že za adaptívny podvozok FlexRide, ktorý robí z tohto auta skutočného diaľničného hltača kilometrov treba priplatiť 850€.
Nový motor sa dá výkonovo prirovnať k predchodcovi 2.0 CDTi 120 kW, avšak má o 5 kW vyšší výkon, lepšie zrýchlenie a taktiež ho viete kúpiť s manuálnou prevodovkou, nie len s automatom. Vyznačuje sa tichým štartom a naozaj silným záťahom už od 1500 ot./min.
Počas týždňového jazdenia som nezbadal zásadnú chybu. Insignia ST s ním dokáže jazdiť pod šesť litrov nafty, na diaľnici ho vôbec nepočujete a v prípade potreby predbehne dynamicky celú kolónu áut bez reptania. Točiť sa nechá až do 4500 ot./min.
Manuálna šesťstupňová prevodovka si s novým agregátom skvelo rozumie, okrem toho radí presne na pomerne krátkych dráhach kulisy. Veľmi rýchlo si zvyknete i na spojku a krútiaci moment 400 Nm, hoci spočiatku budú rozbehy pre neohrabaného vodiča troška „cukavé“.
Pripomeňme si v tomto krátkom teste i zopár typických pre a proti daného modelu. Insignia ST vsádza dosť na robustný dizajn, čo sa málinko negatívne odráža na menšom priestore. Z exteriérovej veľkosti auta by ste skrátka vnútri očakávali viac miesta, avšak trojicu cestujúcich vzadu ako tak odvezie i na dlhšie trasy.
Príplatkový multimediálny systém Intellink sa síce chváli množstvom funkcií a výbornou grafikou, ale jeho ovládanie je troška chaotické, nehovoriac o slabej dotykovej odozvy displeja a neintuitívneho posúvania prstov po touchpede. Tento systém zrejme pochopí mladšia generácia užívateľov (pod ročník 1989).
Naopak nespornou výhodou tohto auta je podvozok, hlavne s adaptívnymi tlmičmi FlexRide. Nastavujete si tri režimy jazdy. V závislosti od potreby sa mení tuhosť pruženia, reakcie na plynový pedál a citlivosť posilňovača riadenia. Miesto Intellinku by som neváhal priplatiť si radšej za tento skvelý systém, ktorý vás bude rozmaznávať na cestách každého druhu.
[adsense]
Krátky test Insignie ST s novým agregátom potvrdil dobre známe fakty. Odteraz budete mať výkonnejší motor s menšou spotrebou a lepšou kombináciou stupňov výbavy, prevodoviek a pohonu. V budúcnosti sa očakávajú viaceré varianty.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Vznetový / Radové |
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1956 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 125 / 3750 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 400 / 1750 - 2500 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | M / 6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 220 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 9,9 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 5,7 / 3,8 / 4,5 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 6,3 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4913 / 1856 / 1513 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 500 / 1530 |
Objem nádrže (l): | 70 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1658 / 577 |