Po rokoch komplikácií a odkladov sa jeden z kľúčových dopravných projektov Slovenska dostal do finálnej fázy. Otvorenie tunela Višňové znamená výraznú zmenu pre tisíce vodičov denne a zároveň dôležitý krok v budovaní hlavného diaľničného ťahu krajiny.
Najdlhší tunel na Slovensku
Tunel Višňové má dĺžku približne 7,5 kilometra a stal sa najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku. Je súčasťou 13,5 kilometra dlhého úseku D1 medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou Skalou, kde tvorí viac ako polovicu celej stavby. Pre motoristov to znamená plynulý prejazd bez rizikového úseku popod Strečno, ktorý bol dlhé roky úzkym miestom dopravy.
Koniec kolón a úspora času
Nový diaľničný úsek má výrazne zrýchliť dopravu najmä v smere zo západu na východ. V bežných dňoch ide o úsporu desiatok minút, počas sviatkov a dopravných špičiek môže rozdiel predstavovať až hodinu. Podľa odhadov bude tunelom denne prechádzať približne 20 tisíc vozidiel, z toho významnú časť bude tvoriť nákladná doprava.

Úľava pre Žilinu a okolité obce
Presmerovanie tranzitu z cesty I/18 prinesie citeľnú úľavu mestu Žilina aj obciam v okolí Strečna. Zníži sa zaťaženie križovatiek, hluk aj množstvo kamiónov v obývaných častiach. Zlepší sa tiež napojenie miestnych komunikácií a logistických areálov na hlavnú dopravnú sieť.
Moderná stavba s európskym významom
Súčasťou úseku je deväť mostov, desať oporných múrov, jedna križovatka, viac ako štyri kilometre protihlukových stien a dve predportálové budovy. Tunel je vybavený modernými bezpečnostnými a riadiacimi technológiami. Projekt bol z veľkej časti financovaný z fondov Európskej únie a patrí medzi najvýznamnejšie dopravné investície posledných rokov.
Patrik Herich