V jednom z našich minulých článkov sme písali o tom, čo sa stane, keď vedome porušíte zmluvné podmienky o prenájme auta a vezmete ho na okruh. Majiteľ požičovne bol v tomto prípade ešte veľmi férový. Nechal hriešnika preplatiť iba to, čo ostrou jazdou na okruhu reálne znehodnotil + čas, ktorý auto strávilo v servise a nemohlo byť prenajaté inému klientovi.

Ak sa chcete zúčastniť pretekov na okruhu, musia najprv organizátori skontrolovať technický stav vášho stroja. Na trať vás nepustia napr. bez homologovaných športových sedadiel, šesťbodových bezpečnostných pásov, palivovej nádrže či nehorľavej kombinézy. Po Nordschleife sa ale úplne bežne preháňajú dodávky, autobusy, motorky so sajdkárou a kadečo možné aj nemožné v rámci voľných jázd pre verejnosť. Je to vďaka tomu, že Nürburgring je registrovaný ako platený úsek. Stačí, aby vaše vozidlo malo poznávaciu značku, platnú známku o technickej kontrole a dokázalo ísť rýchlosťou aspoň 40 km/h. Po zaplatení vstupného môžete ísť veselo na trať.

Požičovne ani poisťovne však nie sú hlúpe – Nürburgring je pretekársky okruh. Bodka. Pravdepodobne ste už videli niektoré z videí na YouTube, ktoré boli kompiláciou búračiek na najviac nehodových úsekoch, kde za ochranným pletivom tucty fotografov a kameramanov ako supy čakajú, kým niekto rozbije svoje auto. Prácou týchto ľudí je nakrúcať/fotiť všetko, čo sa na okruhu deje a od požičovní majú kompletné zoznamy poznávacích značiek svojich áut. Ak vás niektorý z fotografov chytí, dostane od požičovne 2 000 € len za jednu fotografiu. Požičovňa vám následne zaúčtuje približne ďalších 10 000 € za nadmerné opotrebovanie vozidla. Ak by ste na okruhu havarovali, poisťovňa preplatí požičovni škodu na aute. Poisťovňa však následne zažaluje vás a bude od vás vymáhať plnú kúpnu cenu auta.

Ide o to, že väčšina bežných poistení nepokrýva jazdenie na okruhu a hrozí taktiež strata záruky u výrobcu vozidla. Ak sa chcete do Nemecka prepraviť letecky a spríjemniť si váš výlet jazdou po tomto legendárnom okruhu, vyberte si radšej požičovňu, ktorá je zameraná priamo na Nürburgring a cena za prenájom je vyjadrená v eurách za kolo. Extra pripoistenie a servisná starostlivosť znamená napr. 155€/kolo za BMW M2, čo je však stále menej, než koľko by ste zaplatili, ak by vás niektorý z fotografov na okruhu chytil – a vedzte, že chytil. Sú za to platení.

 

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.