Toyota predstavila nový Land Cruiser Hybrid 48V, ktorý predstavuje prvú elektrifikovanú verziu legendárneho terénneho vozidla s naftovým motorom. Hoci značka už ponúka hybridné riešenie v Amerike s benzínovým agregátom i-Force Max, európski zákazníci sa dočkali mild-hybridnej technológie spojenej s osvedčeným dieselom.
Technické riešenie prispôsobené terénu
Základ tvorí overený 2,8-litrový turbodiesel, ktorý dostáva podporu od 48-voltového mild-hybridného systému. Kľúčovým prvkom je štartér-generátor nahrádzajúci konvenčný alternátor, strategicky umiestnený vo vyvýšenej pozícii na bloku motora. Toto riešenie zachováva brodivosť 700 milimetrov, čo je pre Land Cruiser dôležité.
Systém dopĺňa kompaktná lítiovo-iónová batéria s kapacitou 0,2 kWh a hmotnosťou len 7,6 kg, ukrytá pod podlahou batožinového priestoru. Motor-generátor dokáže poskytnúť dodatočných 16 koní a 65 Nm krútiaceho momentu pri akcelerácii. Celý systém riadi menič DC-DC, ktorý spravuje toky energie medzi komponentmi.
Rekuperácia a efektivita
Technológia využíva rekuperáciu energie pri uvoľnení plynového pedála, pričom získanú elektrinu využíva predovšetkým systém stop-štart a na podporu pri zrýchľovaní. Toyota sľubuje lepšie reakcie na plyn a nižšiu priemernú spotrebu, konkrétne hodnoty však zatiaľ nezverejnila.
Jediná možnosť v Európe
Pre európsky trh bude mild-hybridná technológia štandardom - Toyota neponúkne žiadnu inú verziu. Prvé vozidlá s označením Hybrid 48V dorazia k zákazníkom koncom tohto roka. Záujemcovia, ktorí preferujú klasický diesel, by preto nemali váhať s objednávkou.
Nový Land Cruiser Hybrid 48V tak spája tradičné terénne schopnosti s modernou elektrifikovanou technikou, pričom zachováva všetky charakteristiky, pre ktoré si túto legendu motoristi obľúbili.