Výkon a dojazd

S výkonom 637 koní a duálnymi elektromotormi dokáže tento 2,4-tonový kolos zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 210 km/h. Energiu čerpá z 100 kWh batérie (94 kWh využiteľných), ktorá zabezpečuje dojazd až 540 kilometrov, čo je vzhľadom na jeho výkon celkom slušné.

Smart #5 Brabus - Zdroj: Brabus
Prevratná nabíjacia technológia

Jednou z najväčších predností modelu je revolučná 800V architektúra, vďaka ktorej sa Smart #5 Brabus radí medzi najrýchlejšie nabíjajúce sa vozidlá na trhu. Pri optimálnych podmienkach zvládne nabiť batériu z 10 na 80 percent za iba 18 minút s maximálnym nabíjacím výkonom 400 kW.

Športový dizajn s červenými akcentmi

Na prvý pohľad sa Brabus verzia od štandardného modelu #5 výrazne nelíši. Hlavným rozdielom sú športovejšie nárazníky, bočné prahy a 21-palcové monoblokové disky. Červené akcenty nájdete na streche, zrkadlách a špecifických odznakoch. Zákazníci budú mať na výber zo siedmich farebných prevedení vrátane matných a dvojfarebných variantov s kontrastnou strechou.

Smart #5 Brabus - Zdroj: Brabus
Prémiový interiér s najnovšími technológiami

Interiér pokračuje v červenom dizajnovom motíve s ambientným osvetlením v 256 farbách. Kvalita spracovania je na vysokej úrovni so sedadlami ušitých z mikrovlákna, alkantarovým volantom a kontrastnými stehmi. Palubnej doske dominujú tri displeje, 10,25-palcový digitálny prístrojový panel a dva 13-palcové displeje pre infotainment a spolujazdca. Brabus ponúka aj špeciálne jazdné režimy vrátane režimu "Rocket" pre štart s maximálnym zrýchlením a simulované zvuky motora.

Smart #5 Brabus - Zdroj: Brabus

Dostupná cena oproti konkurencii

Európska cena začína na úrovni 60 900 eur, čo je výrazne menej ako u podobne výkonných konkurentov ako Hyundai Ioniq 5 N či Kia EV6 GT. Smart #5 Brabus by mal byť k objednaniu ešte do konca tohto roka.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.