Korene modelu Espace siahajú do roku 1984, kedy sa stal veľmi populárnym autom a bol zároveň prvým zástupcom MPV v Európe. Celkom nová piata generácia poslúcha požiadavky zákazníkov a zrejme tak bude Espace opäť prvý svojho druhu, ktorý oproti predchodcovi do triedy MPV v štandarde zvyšuje svetlú výšku vozidla, znižuje strechu a pridáva veľké kolesá. Takže tento model je po novom akýsi krížnik MPV a Crossoveru.

Dizajnu sa povenujeme podrobnejšie pri redakčnom teste, no z fotky vyplýva, že ide o riadne štýlové a elegantné priestorové vozidlo. Stojí na podvozkovej platforme Renualtu Kadjar, ktorá je základom i pre koncernové modely Nissan QashqaiX-Trail.

Renault mal donedávna v modelovej ponuke iba jedného zástupcu pasovaného za luxusnú limuzínu a možno vlajkovú loď značky - Latitude. Po príchode Espace a jeho ponuky výbavy zhadzuje Latitude z trónu. Veď si to predstavte, rozmerná prístrojová doska disponuje veľkým centrálnym displejom, na ktorom sa dajú ovládať dotykovo alebo ovládačom nielen média a klíma, ale aj také drobnosti ako sklápanie sedačiek.

Okrem iného tu nájdete adaptívny tempomat, line assist, kompletné LED svetlá, audiosystém BOSE, v päť módoch nastaviteľný podvozok a systém 4Control. Posledný menovaný systém poznáme dôverne už z Laguny, pomáha byť autu v nízkych rýchlostiach obratnejšie a vo vyšších rýchlostiach stabilnejšie pomocou natáčania kolies zadnej nápravy.

Zákazník má na výber tri motorizácie. Základ tvorí naftový diesel 1.6 dCi so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou naladený na 130 koní. Ponúka sa v prvých dvoch z troch dostupných stupňov výbavy, teda LIFE a ZEN. Ďalší výkonovo v poradí nasleduje 1.6 dCi s dvoma turbami známy napríklad z Traficu, vyvinie 160 koní a štandardne sa s ním montuje dvojspojková šesťstupňová prevodovka EDC. Vrchol tvorí benzínový turbomotor 1.6 TCe prebraný z aktuálneho Clia R.S., zdieľa rovnaký výkon 200 koní a prevodové stupne radí tiež EDC automat, avšak so siedmimi prevodmi.

Espace začína na cenovke 28 999€. Viac informácií prinesieme po naplánovaní testu.

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.