„Keď je raz niečo dokonalé a žiada si to zmenu, je jasné, že to musí byť ešte dokonalejšie“. Takto zneli prvé slová importéra k modelu Meriva. Tento model sa predáva od roku 2004, za ten čas sa spolu s druhou generáciou vyrobilo viac ako milión kusov stredne veľkého MPV. Meriva to v dobe vzniku nemala vôbec ľahké, nakoľko segment stredných MPV bol ešte iba v zárodku.

Príchodom druhej generácie v roku 2011 prišla revolučná zmena modelu v oblasti flexibility. Základným odlišným prvkom od ostatných konkurentov bolo otváranie zadných dverí proti smeru jazdy. Nový faceliftovaný model v tejto tradícii pokračuje, no pridáva niečo na viac. Karoséria je bohatšia o skrášlenú prednú masku po vzore Insignie, kde chrómovaná veľká mriežka udeľuje autu šmrnc. Taktiež si môžete vybrať o ďalšie dva odtiene farby, či niekoľko nových vzorov diskov.

V kabíne moc zmien nebadám, no zato treba spomenúť, že toto auto sa môže ako jediné pochváliť certifikátom za ergonomický interiér, ktorý udeľujú experti z AGR. Anatomické predné sedadlá sa dajú nastavovať vo všetkých možných smeroch s dôrazom na ohľaduplnosť k zdravému posedu.

Viacero informácií by sme si radi nechali po teste, ale už teraz vieme, že sa budú dosť podobať z prvého testu, ktorý sme absolvovali pred viac ako dvoma rokmi.

V každom prípade Opel obnovil paletu motorov, momentálne montuje pod kapotu miesto 1.3 CDTi a 1.7 CDTi (tie sa postupne dopredávajú) nový agregát 1.6 CDTi naladený na 136 koní (krútiaci moment 320 Nm), a slabší so 110 koňmi (300 Nm). Benzínové pokrytie je objemovo totožné 1.4 litra, a líši sa iba v spôsobe nasávania. Základ tvorí 1.4 16V so 100 koňmi, nasleduje 1.4 Turbo so 120 koňmi a najvýkonnejší je zatiaľ 1.4 Turbo so 140 koňmi pod kapotou.

Po krátkej jazde dávam Oplu za pravdu, ozaj zapracoval aj na prevodovke, manuál sa teraz radí oveľa tichšie a ešte presnejšie ako predtým. Viac si nechávame do redakčného testu plánovaného v júni.

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.