Automobilka Lexus odhalila na autosalóne v Šanghaji dlho očakávanú novú generáciu modelu ES. Po dvoch modernizáciách predchádzajúceho modelu prináša úplne novú koncepciu, ktorá zaujme nielen odvážnym dizajnom, ale aj dvojicou pohonných jednotiek.
Exteriér s novým rukopisom
Nový Lexus ES na rok 2026 prichádza s výraznou zmenou dizajnovej filozofie značky. Inšpiráciou pre jeho tvarovanie sa stal koncept LF-ZL predstavený približne pred rokom a pol. Na prvý pohľad poteší odstránenie kontroverznej predimenzovanej masky chladiča. Bočný profil zaujme výraznými líniami a čiernymi lesklými prvkami, ktoré sa tiahnu pozdĺž celých dverí.
Moderný a útulný interiér
Kabína nového ES prešla výraznou premenou smerom k minimalizmu. Väčšina klasických tlačidiel ustúpila dotykovým plochám. V interiéri dominuje 12,3-palcový digitálny prístrojový panel a 14-palcový dotykový displej infotainmentu. Luxusnejšie verzie môžu mať dokonca aj samostatnú obrazovku pre spolujazdca.
Na volante už nenájdeme klasické logo značky, ale nápis "Lexus". Mohutná radiaca páka z predchádzajúcej generácie ustúpila kompaktnejšiemu ovládaču. Pre jednoduchšie ovládanie zostalo pod displejom niekoľko dotykových klávesových skratiek a klasické otočné ovládanie hlasitosti.
Medzi luxusné prvky patrí panoramatická sklenená strecha s možnosťou stmavenia, ozdobné prvky vytvorené pomocou 3D tlače imitujúce bambus a elegantné osvetlenie vo výplniach dverí. Cestujúci na zadných sedadlách si môžu vychutnať masážnu funkciu a samostatný ovládací panel klimatizácie v stredovej lakťovej opierke. Novinkou je aj možnosť objednať interiér v netradičnej bambusovej farbe.
Väčšie rozmery pre vyšší komfort
Novinka narástla vo všetkých smeroch. Dĺžka sa zväčšila o 165 mm na celkových 5140 mm, pričom rázvor náprav narástol o 80 mm na 2950 mm. Šírka vozidla vzrástla o 55 mm na 1920 mm. Hybridná verzia je o 110 mm vyššia ako predchodca, s výškou 1555 mm, zatiaľ čo elektrická verzia je ešte o 5 mm vyššia.
Široká ponuka motorizácií
Lexus ES 2026 prichádza s dvoma hybridnými pohonnými jednotkami založenými na 2,0- a 2,5-litrovom benzínovom motore. Slabší variant so systémovým výkonom 194 koní bude dostupný výhradne s pohonom predných kolies. Výkonnejší 2,5-litrovým hybridom produkujúci 244 koní ponúkne zákazníkom výber medzi pohonom predných alebo všetkých kolies. Najpomalší variant potrebuje na zrýchlenie z 0 na 100 km/h 9,4 sekundy, kým najrýchlejší hybrid to zvládne za 7,8 sekundy.
Plne elektrický ES bude k dispozícii v dvoch verziách: ES 350e s pohonom predných kolies a výkonom 221 koní a ES 500e s pohonom všetkých kolies a výkonom 338 koní. Základný elektrický model zrýchli na stovku za 8,9 sekundy a ponúkne dojazd až 685 kilometrov podľa čínskeho štandardu CLTC. Výkonnejší dvojmotorový variant dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, ale jeho dojazd je kvôli vyššej hmotnosti o niečo kratší, konkrétne 610 kilometrov podľa CLTC.
Napriek zväčšeniu rozmerov Lexus potvrdzuje, že model ES nenahrádza vlajkovú loď značky, model LS, ktorý zostáva v ponuke ako vrcholný sedan.