Obľúbený sedan sa vracia na scénu

Po siedmich rokoch od uvedenia súčasnej verzie prichádza Lexus s kompletne prepracovaným modelom ES. Napriek modernizáciám v rokoch 2021 a 2024 už terajší model potreboval zásadnejšiu obmenu. Slávnostné odhalenie sa uskutoční 23. apríla na autosalóne v Šanghaji, keďže práve v Číne stále patria luxusné sedany medzi najpredávanejšie vozidlá.

Automobilka v týchto dňoch zverejňuje na sociálnych sieťach viaceré upútavky, ktoré poodhaľujú dizajnové prvky chystanej novinky. Z dostupných záberov vidno, že nový ES čerpá inšpiráciu z elektrického crossoveru RZ a pravdepodobne bude mať dynamickejšiu, výraznejšie sklonenú líniu strechy.


Nová vlajková loď prinesie inovatívny dizajn a hybridný pohon

Medzi charakteristické prvky nového modelu budú patriť denné LED svetlá v tvare pripomínajúcom logo Nike a zadné svetlá prebiehajúce cez celú šírku vozidla. Z umiestnenia tretieho brzdového svetla v spodnej časti zadného okna možno usúdiť, že ES zostane klasickým sedanom namiesto praktickejšieho päťdverového liftbacku. Na zverejnených záberoch zaujmú aj lesklé čierne prvky karosérie a elegantné viaclúčové disky kolies.


Budúcnosť väčšieho súrodenca zostáva otázna

Zaujímavé je, že Lexus označuje nový ES ako "celosvetový vlajkový model", čo vyvoláva otázky o budúcnosti väčšieho modelu LS. Technické parametre zatiaľ zostávajú tajomstvom, no značka naznačuje implementáciu "pokročilých elektrifikačných technológií". Pôjde teda určite o hybridný pohon, pričom prítomnosť nabíjacieho portu na prednom blatníku naznačuje aj možnosť plug-in hybridnej verzie.

Marketingové oddelenie japonskej značky navyše sľubuje "ďalšie vylepšenie charakteristickej tichosti a komfortu jazdy". Môžeme teda očakávať lepšie odhlučnenie interiéru a ešte pohodlnejšie nastavenie podvozka. Vzhľadom na obľúbenosť priestranných zadných sedadiel na čínskom trhu pravdepodobne vzrastie aj celková veľkosť vozidla, najmä jeho rázvor.

Nový Lexus ES sa pravdepodobne začne predávať najskôr v Číne. Na ostatné svetové trhy dorazí v priebehu tohto roka alebo začiatkom roka 2026. Zostáva otázne, či nepriamo nahradí aj model LS, ktorý je na trhu v nezmenenej podobe už od začiatku roka 2017.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.