Štutgartská automobilka pokračuje v rozširovaní ponuky aktuálnej generácie 911, ktorá po nedávnej modernizácii nesie interné označenie 992.2. Po uvedení základných verzií Carrera S a prvej hybridnej 911 Carrera GTS prichádzajú na rad štvorkolky v troch typoch karosérie. Podľa automobilky má až polovica zákazníkov Carrery S záujem práve o pohon všetkých kolies, čo vysvetľuje pokračovanie týchto populárnych verzií.

Nové Porsche 911 Carrera 4S - Zdroj: Porsche

Kupé, kabriolet aj Targa so štvorkolkou

Do predaja prichádza Carrera 4S v základnom kupé prevedení, ako kabriolet aj ako charakteristická Targa 4S s odnímateľnou strechou. Všetky tri verzie zdieľajú identickú techniku a líšia sa len typom karosérie.

Plochý šesťvalec s 480 koňmi a iba PDK

Srdcom všetkých troch novinek je prepracovaný trolitrový plochý šesťvalec s dvojicou turbodúchadiel. Jeho výkon vzrástol z pôvodných 450 na 480 koní, čo predstavuje nárast o 30 koní oproti predchodcom. Konštruktéri nepristúpili len k jednoduchému preprogramovaniu riadiacej jednotky, ale vylepšili aj chladenie motora vrátane medzichladičov, ktoré prevzali z výkonnejšieho modelu 911 Turbo.

Manuálna prevodovka už nie je dostupná, všetky verzie štandardne používajú osemstupňový dvojspojkový automat PDK. Vďaka kombinácii výkonnejšieho motora a pohonu všetkých kolies dokáže kupé Carrera 4S akcelerovať z nuly na stovku za 3,3 sekundy (s paketom Sport Chrono) a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 308 km/h.

Nové Porsche 911 Carrera 4S - Zdroj: Porsche

Športová výbava už v základe

Porsche nešetrilo ani na štandardnej výbave. Vo všetkých verziách nájdete nové hliníkové disky (vpredu 19-palcové, vzadu 20-palcové), systém Torque Vectoring Plus pre optimálne rozdelenie krútiaceho momentu a športový výfukový systém.

Nové Porsche 911 Carrera 4S - Zdroj: Porsche

Významným vylepšením sú väčšie brzdy prevzaté z modelu GTS s červenými strmeňmi a kotúčmi s priemerom 408 mm vpredu a 380 mm vzadu. Štandardne sú súčasťou výbavy aj aktívne riadenie zadných kolies, kožený interiér, matrix LED svetlomety či indukčná nabíjačka pre mobilné telefóny.

Podľa automobilky má až polovica zákazníkov Carrery S záujem o pohon všetkých kolies, čo vysvetľuje pokračovanie týchto verzií aj po modernizácii.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.