Hilux je dlhodobo synonymom spoľahlivosti a odolnosti. Od svojho uvedenia v 60. rokoch si vybudoval povesť nezdolného pracanta, ktorý zvládne ťažké terény aj extrémne podmienky. Deviata generácia na túto tradíciu nadväzuje, no zároveň ukazuje, že aj ikonický pick-up dokáže držať krok s trendom elektrifikácie.
Nový dizajn s dôrazom na robustnosť
Deviata generácia Hiluxu prináša citeľné dizajnové zmeny. Karoséria pôsobí ostrejšie a hranatejšie, čo podčiarkuje robustný charakter pick-upu. Predná maska kombinuje výrazné geometrické línie s úzkymi svetlometmi. Toyota tiež pridala praktické vylepšenia, ako schodík pri zadnom nárazníku pre ľahší prístup k ložnej ploche a nové bočné nášľapy pri vyšších výbavách.
Prvý elektrický Hilux v histórii
Najväčšou novinkou je plne elektrická verzia. Hilux EV používa lítium-iónovú batériu s kapacitou 59,2 kWh a podľa európskeho cyklu WLTP dosahuje dojazd približne 240 kilometrov. Hoci ide o nižšiu hodnotu v porovnaní s konkurenciou, Toyota tvrdí, že batéria je optimalizovaná pre čo najrýchlejšie nabíjanie. Podrobnosti o čase nabíjania a výkone motora zatiaľ neboli zverejnené. Pri plnom zaťažení či ťahaní prívesu však možno očakávať zníženie dojazdu.
Tradičné pohony zostávajú
Toyota sa nevzdáva ani osvedčených spaľovacích jednotiek. V ponuke zostáva 48-voltový hybrid, ako aj klasické benzínové a naftové motory. Zaujímavosťou je aj pripravovaná verzia s vodíkovým palivovým článkom, ktorá by mala doraziť približne v roku 2028.
Nový Hilux, spolu s elektrickou verziou, sa začne predávať na vybraných trhoch vrátane Európy už tento december. V Európe sa Hilux EV stane ďalším krokom v elektrifikácii úžitkových vozidiel značky Toyota.
Patrik Herich

