Hilux je dlhodobo synonymom spoľahlivosti a odolnosti. Od svojho uvedenia v 60. rokoch si vybudoval povesť nezdolného pracanta, ktorý zvládne ťažké terény aj extrémne podmienky. Deviata generácia na túto tradíciu nadväzuje, no zároveň ukazuje, že aj ikonický pick-up dokáže držať krok s trendom elektrifikácie.

Nový dizajn s dôrazom na robustnosť

Deviata generácia Hiluxu prináša citeľné dizajnové zmeny. Karoséria pôsobí ostrejšie a hranatejšie, čo podčiarkuje robustný charakter pick-upu. Predná maska kombinuje výrazné geometrické línie s úzkymi svetlometmi. Toyota tiež pridala praktické vylepšenia, ako schodík pri zadnom nárazníku pre ľahší prístup k ložnej ploche a nové bočné nášľapy pri vyšších výbavách.

Zdroj: Toyota

Prvý elektrický Hilux v histórii

Najväčšou novinkou je plne elektrická verzia. Hilux EV používa lítium-iónovú batériu s kapacitou 59,2 kWh a podľa európskeho cyklu WLTP dosahuje dojazd približne 240 kilometrov. Hoci ide o nižšiu hodnotu v porovnaní s konkurenciou, Toyota tvrdí, že batéria je optimalizovaná pre čo najrýchlejšie nabíjanie. Podrobnosti o čase nabíjania a výkone motora zatiaľ neboli zverejnené. Pri plnom zaťažení či ťahaní prívesu však možno očakávať zníženie dojazdu.

Tradičné pohony zostávajú

Toyota sa nevzdáva ani osvedčených spaľovacích jednotiek. V ponuke zostáva 48-voltový hybrid, ako aj klasické benzínové a naftové motory. Zaujímavosťou je aj pripravovaná verzia s vodíkovým palivovým článkom, ktorá by mala doraziť približne v roku 2028.

Zdroj: Toyota

Nový Hilux, spolu s elektrickou verziou, sa začne predávať na vybraných trhoch vrátane Európy už tento december.  V Európe sa Hilux EV stane ďalším krokom v elektrifikácii úžitkových vozidiel značky Toyota.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.