Dlho očakávaný príchod Toyoty GR Corolly na európsky trh sa stáva už možno čoskoro stane realitou. Po troch rokoch od začiatku výroby sa zdá, že japonská automobilka konečne vyslyší volanie európskych zákazníkov a uvedie svoj ostrý hatchback aj na starý kontinent.
Britský závod ako kľúč k úspechu
Kľúčovým faktorom tejto zmeny je plánovaná výroba GR Corolly v britskom závode Burnaston v Derbyshire. Výkonný riaditeľ Toyota Motor Europe Matt Harrison naznačil, že firma sa drží filozofie "vyrábame tam, kde predávame", čo výrazne zvyšuje šance na európsky predaj.
Toyota sa k tomuto kroku rozhodla aj po predčasnom ukončení predaja kupé GR 86 v Európe, čím ostala bez športového modelu v ponuke. Súčasná výroba v japonskom závode Motomachi nedokáže uspokojiť globálny dopyt, vlani vzniklo len 8000 kusov, pričom čakacie listiny sú dlhé po celom svete.
Facelift pre rok 2026
Pre európsky trh sa pripravuje modernizovaná verzia určená na modelový rok 2026. Facelift prinesie väčšie zadné krídlo, nové vetracie otvory v kapote, upravené nástavce blatníkov a charakteristické lamely na predných blatníkoch pripomínajúce Porsche 911 GT3 RS.
Technické špecifikácie ostávajú
Pod kapotou by mal ostať 1,6-litrový trojvalcový motor s výkonom 305 koní, ale s možným zvýšením krútiaceho momentu zo súčasných 400 newtonmetrov. V ponuke budú opäť dve prevodovky, šesťstupňový manuál a osemstupňový automat.
Cenové očakávania
Cenové odhady hovoria o sume okolo 46 700 eur, čo však môže byť optimistické, keďže už GR Yaris začína na 49 990 eurách. Pre slovenských motoristov by to znamenalo konečne dostupný vrchol športovej triedy Toyota Gazoo Racing.