Corolla patrí k najúspešnejším automobilom v histórii a na cestách jazdí už vyše 50 miliónov kusov. Toyota sa teraz snaží ukázať, že aj tradičný globálny bestseller môže držať krok s meniacimi sa trendmi. Nový koncept z Tokia naznačuje, že značka sa nebojí experimentovať s dizajnom, technológiami ani ponukou pohonov.
Nová éra najpredávanejšieho auta sveta
Corolla, ktorá si drží titul najpopulárnejšieho automobilu planéty, vstupuje do novej éry. Koncept predstavený v Tokiu jasne naznačuje, že sériová verzia sa na trh dostane už v roku 2027. Toyota pritom sľubuje, že produkčný model sa nebude výrazne líšiť od vystaveného prototypu.
Dizajn s ostrými hranami a splývavou siluetou
Vzhľad novinky sa odkláňa od tradičného štýlu. Ostré línie, hrany a splývavá strecha dodávajú Corolle dynamickejší charakter. Základom ponuky bude sedan, ale v príprave je aj hatchback a kombi. Aerodynamiku vylepší aj praktické riešenie zadnej časti, kde sa má spolu s vekom kufra otvárať aj zadné okno.
Interiér s oddelenými displejmi
Kabína sa mení rovnako radikálne ako exteriér. Toyota upúšťa od jedného centrálneho displeja a zavádza samostatné rozhranie pre vodiča aj spolujazdca. Vodič má pred sebou prístrojový panel priamo na stĺpiku riadenia a dve menšie obrazovky po stranách. Spolujazdec má k dispozícii vlastný veľký displej, ktorý sa pri neobsadenom sedadle zasunie do palubnej dosky.
Univerzálna platforma pre všetky pohony
Nová Corolla bude postavená na modulárnej platforme, ktorá zvládne všetky typy pohonov. Či už pôjde o spaľovaciu verziu, hybrid alebo elektromobil, všetky varianty si zachovajú rovnaké proporcie a praktickosť.
Patrik Herich


