Mladoboleslavská automobilka pri príležitosti 130. výročia svojho založenia prichádza s limitovanou edíciou, ktorá má potešiť fanúšikov športových verzií. Nová Fabia 130 vychádza z verzie Monte Carlo a inšpiruje sa ostrými súťažnými modelmi značky. Hoci nejde o plnohodnotnú RS verziu, ponúka najvýkonnejšiu kombináciu motora a podvozku v aktuálnej ponuke malého hatchbacku.
Výkonnejší motor s upravenými komponentmi
Srdcom novinky je preplňovaný benzínový štvorvalec 1.5 TSI evo2, ktorého výkon narástol zo štandardných 150 na 180 koní. Motor dosahuje maximum pri 5750 až 6000 otáčkach. Krútiaci moment ostal na hodnote 250 Nm, zmenila sa však jeho charakteristika – je teraz dostupný v širšom rozsahu od 1500 do 4000 otáčok za minútu.
Výkonnostné navýšenie nie je len záležitosťou softvéru. Konštruktéri upravili nasávacie systémy, tlmič vibrácií aj vahadlá ventilových rozvodov, aby zvládali zvýšené namáhanie. K motoru je pripojená sedemstupňová prevodovka DSG s posunutými bodmi radenia a medziplynmi v športovom režime.
Dynamika na úrovni predchodcu RS
Výsledné jazdné vlastnosti sú pozoruhodné. Fabia 130 zrýchli z nuly na stovku za 7,4 sekundy, čo je len o desatinu horšie ako posledná Fabia RS druhej generácie. Maximálna rýchlosť 228 km/h z nej robí historicky najrýchlejšiu sériovú Fabiu. Pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h trvá len 4,8 sekundy.
Športový podvozok a výrazný dizajn
Auto dostalo znížený športový podvozok (o 15 mm), 18-palcové disky a upravené riadenie s presnejšou spätnou väzbou. Systém ESP má dva stupne, pričom umožňuje vypnúť protišmykovú kontrolu.
Exteriér dopĺňa čierna strecha, čierny spojler, zadné krídlo a difúzor. K dispozícii sú štyri farby karosérie. Interiér ponúka športové sedadlá, trojramenný volant a digitálne prístrojové panely s 10-palcovou uhlopriečkou.
Dodávky začnú ešte tento rok, ceny zatiaľ neboli zverejnené.